Jump to content

Tips på mindre generator


Jonte

Recommended Posts

Jag skulle sätta dit min Ford generator i helgen, men där sket man en lök. Det finns inte en tillstymmelse till plats för den.

Så nu behöver jag tips på nån mindre smidigare generator som skulle passa effektmässigt till min Pinto.

Jag besökte Westfieldmontern på Elmia och där hade dom en liten fin generator som gav 45 ampere. Men jag tycker att 2500:- var lite väl mycket i detta stadie.

Link to comment
Share on other sites

Åk till närmaste skrot och leta lite, de brukar plocka loss alla generatorer och lägga dem i en särskilld hög.

Eller så kan du ju besöka närmaste firma som sysslar med bilel, de brukar ha en del generatorer liggandes.

Har för mig att citroen 2CV har en liten generator.

eller kanske kan du sätta den felvänd framför motorn istället, finns ju flera som löst det på det sättet.

Link to comment
Share on other sites

Varför får du inte plats då?

Har läst om många som får göra om fästena men min genaretor passade perfekt och den sitter väldigt bra där den sitter också.

Som närmast så sitter den väl kanske 4 cm från ramen. Fixar bild tills ikväll!

Link to comment
Share on other sites

Jag tänkte på vad har du för mått mellan spränkåpan och torpedväggen. bosse har satt sin motor nära mindre än ca 1 cm och han kan använda original generator och original fäste men han behöver en lite kortare rem.

Lev väl

Michael

SJÖVIK

Link to comment
Share on other sites

Jag tänkte på vad har du för mått mellan spränkåpan och torpedväggen. bosse har satt sin motor nära mindre än ca 1 cm och han kan använda original generator och original fäste men han behöver en lite kortare rem.

Lev väl

Michael

SJÖVIK

Men vad har han för motor + vxllåda?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...