Jump to content

Äntligen färdig


Recommended Posts

Med hjälp av diverse kompisar och envetet slit har jag blivit färdig.

Hade slutbesiktning imorse på SBP som gick galant.

Nu ska här rejsas vid rödljusen :D

post-7-1080799003.jpg

Link to comment
Share on other sites

Bra skämt......kul att en del gick på det. :blink:

Detta är däremot inget skämt, talade med en kille igår som har en orange Seven i Nacka som har roat sig med att montera lustgas i den under vintern, med maxinställningen ger den 100 extra hästar (vet inte vad han har i grunden). Så hamnar ni bredvid en orange seven vid nåt rödljus i Stockholm så kan det vara idé att tjuvstarta om ni ska ha en chans...

Link to comment
Share on other sites

Tyckte det gick fort för dej:) Han känna en kort sekund hru härligt det skulle vara att bli klar men kom på det sen...

100 hk är ju det man har org:) då räker det nog inte med en tjuvstart...

Vad kostar gasen?

Link to comment
Share on other sites

Systemen kostar från ca 5-6000 och uppåt. Då får du ca 50-150 extra hästar.

Det går åt 2,1 kilo lustgas för att få ut 100 hk under en minut (enligt Persåker) så det är inget man använder vid långlopp direkt...

Det dyraste med lustgas brukar annars vara ständiga motorrenoveringar när man laddat på för mycket...

Link to comment
Share on other sites

Systemen kostar från ca 5-6000 och uppåt. Då får du ca 50-150 extra hästar.

Det går åt 2,1 kilo lustgas för att få ut 100 hk under en minut (enligt Persåker) så det är inget man använder vid långlopp direkt...

Det dyraste med lustgas brukar annars vara ständiga motorrenoveringar när man laddat på för mycket...

Vet du hur mycket det kostar att återfylla tuben, låt säja en 5 liters :)

Link to comment
Share on other sites

Systemen kostar från ca 5-6000 och uppåt. Då får du ca 50-150 extra hästar.

Det går åt 2,1 kilo lustgas för att få ut 100 hk under en minut (enligt Persåker) så det är inget man använder vid långlopp direkt...

Det dyraste med lustgas brukar annars vara ständiga motorrenoveringar när man laddat på för mycket...

Vet du hur mycket det kostar att återfylla tuben, låt säja en 5 liters :)

Det var det jag menade:)

Link to comment
Share on other sites

Har letat överallt på nätet efter priser för att fylla och det enda jag hittade var på

http://www.streetcar.nu/fragorsvar.htm

Där får man svar på det mesta om lustgas.

Ca 100-300 kronor per kilo lustgas beroende på var man fyller på.

Lustgas är och förblir mest en raktfram-trimmning och inte bygger man först en seven med dess unika väghållning och sedan trimmar motorn för att köra rakt fram i 402 meter? Då skulle jag satsa på helt andra bilar.... ;)

Link to comment
Share on other sites

och inte bygger man först en seven med dess unika väghållning och sedan trimmar motorn för att köra rakt fram i 402 meter?.... 

:whistling: :whistling: :whistling: :whistling: :whistling: :whistling: :whistling: :icon_oops:

Link to comment
Share on other sites

Har letat överallt på nätet efter priser för att fylla och det enda jag hittade var på

http://www.streetcar.nu/fragorsvar.htm

Där får man svar på det mesta om lustgas.

Ca 100-300 kronor per kilo lustgas beroende på var man fyller på.

Lustgas är och förblir mest en raktfram-trimmning och inte bygger man först en seven med dess unika väghållning och sedan trimmar motorn för att  köra rakt fram i 402 meter? Då skulle jag satsa på helt andra bilar.... ;)

vill någon köpa av www.streetcar.se så kan jag nog ordna rabbat... ja känner dom personligen... ( de e i deras monter ja kommer stå i på Elmia... )

Link to comment
Share on other sites

Jo, gas e roligt, men väldigt dyrt i längden... e du gasglad kör du lätt upp en tub på en timme.. :(

bättre att lägga pengarna på annat trimm isf.. om man nu inte gillar 0-201 eller 0-402 körning.. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...