Jump to content

Corradosäten


Recommended Posts

Blev riktigt intresserad av Tommys corradosäten, då jag själv snart kommer att bygga egna säten. Så jag tänkte att du kanske har lust att berätta lite om sätena Tommy, hur du gjorde dem och vilka problem du stötte på. :)

http://www.mutab.se/locost/Corradostolar/

Link to comment
Share on other sites

Blev riktigt intresserad av Tommys corradosäten, då jag själv snart kommer att bygga egna säten. Så jag tänkte att du kanske har lust att berätta lite om sätena Tommy, hur du gjorde dem och vilka problem du stötte på. :)

http://www.mutab.se/locost/Corradostolar/

Det blev lite problem, men inget som inte gick att fixa... tog ca: 1 tim att ändra på högersätet och sedan skall det klippas bort lite tyg och sys lite.

Högersätet har en "ryggkudde" som sitter fastmonterad på sidan..(den delen som är mellan sätena bak)!

Jag la upp fler bilder på: http://www.mutab.se/locost/Corradostolar/

Tror att bilderna talar för sig själv!

Sedan kommer jag att svetsa en konsol som sittdynan skall ligga på och som kommer att täcka den undre framsidan av dynan!

Med dessa säten kommer vi att sitta mkt lågt i bilen ca: 3-4 cm från bottenplåten...

Jag tycker det blev riktigt bra... och i riktig LOCOST ANDA ! :D

Link to comment
Share on other sites

hur blir dom i regnet?

Dyngsura! :( Men jag har jobbat som skomakare så jag kommer att klä om dom i konstläder.... men först skall det åkas lite! :D

Blött blir det i alla fall... :whistling:

Stoppningen är behandlad så det tränger inte ner vatten i sätena i alla fall...

Link to comment
Share on other sites

Såg riktigt bra ut, jag skall knåpa ihop något liknande själv senare. Men att få tag på säte från en corrado är nog inte det enklaste, men det kanske är samma säten i golf? Annars är ju baksätet i min gamla Audi ganska skålat och med nackkudde. Och bak sitter jag ju ändå aldrig... :icon_blink:

Link to comment
Share on other sites

Såg riktigt bra ut, jag skall knåpa ihop något liknande själv senare. Men att få tag på säte från en corrado är nog inte det enklaste, men det kanske är samma säten i golf? Annars är ju baksätet i min gamla Audi ganska skålat och med nackkudde. Och bak sitter jag ju ändå aldrig...  :icon_blink:

Samma som i Golf.... Jag tror du har rätt... Golf III eller?

Link to comment
Share on other sites

Förmodligen golf III. Men jag kom att tänka på att volvo 480 har två separata lättviktsstolar bak, det kan nog vara värt att kolla på tror jag. Man får bygga dit ett par nackstöd bara:

480_07.gif

Link to comment
Share on other sites

Precis, i såna fall passar det ju perfekt. Jag har tror jag skall kika på ett par såna stolar, de finns att köpa för en spottstyver, och ofta är de nästan i nyskick också. De är också relativt vanliga i läder. Frågan är ju bara hur breda de är...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...