Jump to content

Hål i golvet eller.....


Arrowsmith

Recommended Posts

I och med vår geografiska placering i världen så är sommarhalvåret här bitvis torrt............ :)

De andra 98 procenten av de lediga semesterdagarna så kan man ge sej f*n på att

himeln kommer vara vidöppen och låta sitt vatten över varenda själ som visar sej ute i en öppen bil.... :(

Själv så planerar jag att släppa ut vattnet innan det når upp till instegströskeln i sittbrunnen

men frågan är hur man gör det bäst och samtidigt snyggt......

Ett hål med borrmaskinen genom golvet är ju ingen konst men hur ser det ut på t.ex. en

Caterham? eller en Westfield? har dom löst det på ett snyggt sätt man kan apa efter eller

har dom bara slått ett spett genom golvet och på så sätt fått ett fint fall till "golvbrunnen"? :thumbup:

Hur gör man det bäst och snyggast??

Nån som vill posta bilder??

Link to comment
Share on other sites

Guest real7

Det är inga hål i golvet på en Caterham. Det kommer inte in några större mängder (mest när man tvättar bilen faktiskt).

Svamp heter den vanliga lösningen...

B

Link to comment
Share on other sites

Jag har också funderat på detta problem, och som Westfieldägare kan jag informera om att det finns inga hål eller andra lösningar orginal på en westfield när det gäller vattenavledning.

Jag har funderat på om man kan lyckas knacka ett "kryss" i golvet så att man får "rännor" eller till och med lite fall så att man kan klara sig med ett eller två hål per sida. Jag tänker på hur en del ventilationshuvar ser ut...

Ska sätta borrmaskinen i botten på stolarna också, bra att inte behöva sitta i en pöl...kan nog vara bra för eventuella "gasutsläpp" också.... :prop:

Link to comment
Share on other sites

Antingen bör du då ha ett jäkla fall ner till håller eller alltid stå på 100% plan mark om du inte vill ha ett för kraftigt kryss:) en tanke bara!

Med den mängd nederbörd som kommer i form av reng under sommaren så kommer det nog gå aldeles utmärkt med en svamp. Du får ha med en en liten pressening i bagagen som du kan slänga på om du inte har tillgång till tak.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...