Jump to content

Färdig i sommar??


pacman

Recommended Posts

Är bara lite nyfiken på om det finns någon här på forumet som blir klar med sin bil i år? Jag har gett mig sjutton på att vara klar i maj..... :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hur långt har du kommit nu??

Kommer att göra min första byggbesiktning snart, väntar på min avkortade kuggstång klar idag eller imorron..

Har som mål att vara klar till SSM på Knutstorp i juli.

Link to comment
Share on other sites

Har planerat att vara färdig till nästa sommar, men med denna takten som hålls nu verkar det bli klart iår.

Men å andra sidan så drar mc-säsongen snart igång och då blir det mindre byggtid till förmån för motarden....

Link to comment
Share on other sites

Hur långt har du kommit nu??

Kommer att göra min första byggbesiktning snart, väntar på min avkortade kuggstång klar idag eller imorron..

Har som mål att vara klar till SSM på Knutstorp i juli.

Gjorde klart det elektriska igår kväll. Skall provstarta maskin under veckan. Gjuter glasfiber för glatta livet, vänster sida + bagage klart. Har bokat tid för reg.besiktning slutet av maj. Innan dess skall SFRO slutbesiktiga, bullerprov, vägning...... :icon_sleep: Puh!

Det skall gå!

Skall också ner till SSM. Vi blir nog ett antal sjuor från Norrköpingsområdet som åker ner.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jag planerar SFRO andrabesiktning inom en månad, därefter bullerprov och registreringsbesiktning. Målet är att åka i min Seven till Velodromloppet i Karlskoga den 5-6 juni.

M.V.H.

Per-Erik

Link to comment
Share on other sites

klar blir man nog aldrig... ;) men körbar skall jag nog klara... :wohow:

skall bara göra ALLT först..... bilen står fortfarande i molekyler.... :(

edit: Sevenup: vad är det för velodrom ?? har du någon länk till någon sida med info ???

Edited by Acke
Link to comment
Share on other sites

Det var väl tänkt så.....

.. men det är en del arbete kvar. Elsystem motor men programerbart sprut, inredning, slip och lack, avgassystem, skärmhållare fram + säkert 1000 andra grejer som jag glömt.

Men visst det är inte omöjligt. Allt hänger på hur mycket man hinner va i verkstan och om man får alla delar som man beställt i tid.... detta eviga gissel !!!! :whip:

Men jag är så grymt körsugen nu så motivationen är det inget fel på !!!!

Vi syns på Knutstorp ! ;)

Link to comment
Share on other sites

Någon tur har jag tänkt att få köra i sommar!

Bara motorn som är på plats så har inte kommit så långt men har fått bärarmarna nu så med lite effektiv garage tid så ska nog den kunna rulla i nästa vecka:)

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Acke undrade vad Velodromloppet är. Det är en ny träff på Karlskoga motorstadium med historisk racing, deltävling i sportvagnsmästerskapet, veteranbilsrally, finbilsparkering och veteranmarknad. Det är ett arrangemang av bl.a tidningen Classic motor och racerhistoriska klubben.

http://www.classicmotor.com finns mer information.

För mig får det räcka med att åka till Karlskoga med Seven. Jag var på Knutstorp förra året och det var en mycket trevlig tillställning, som jag gärna besöker igen, men jag tycker det är lite långt att åka i en Seven.

M.V.H.

Per Erik

Link to comment
Share on other sites

Jag siktar på att få köra åtminstone någon tur innan sommaren är över, men jag är inte säker på att jag kommer lyckas. Skall göra ett ryck under påskledigheten, och sen får vi se hur det går.

Link to comment
Share on other sites

När började ni? Vad med bygget har tagit längre respektive kortare tid än ni trott?

Jag hoppas börja bygga i år... :)

Började bygga i december, och har nu en färdig ram med motor, låda kardan och bakaxelklump på plats. I väntan till att andan skall fall på för att bygga bärarmar så har jag även pulat dit pedalställ, handbroms och växelspak.

Jag tyckte det gick förvånande snabbt att bygga ramen. Den blev i stort sett klar på en helg, det var bara lite fästen och andra smågrejer som jag tagit efteråt.

Alldeles för lång tid har det tagit att bygga bärarmarna, men det beror åtminstone delvis på att jag inte har något material hemma...

Link to comment
Share on other sites

Till sommaren............................hmmm ;)

Tja viljan finns

pengarna finns inte.

tiden finns defenitivt inte

inget är omöjligt

men många saker är väldigt nära omöjliga

detta är en av dom sakerna..... vi får se.... :(

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...