Jump to content

Lätt plåtskada...


Acke

Recommended Posts

Behöver inte ha gått mer än hundra, har själv sett ett krocktest där man frontade ett träd i 80kmh, bilen klövs ända till mellan fram och baksäte och där var definitivt inga överlevande...

Träd grövre än 10cm är det svårt att knäcka med bil...

Link to comment
Share on other sites

Behöver inte ha gått mer än hundra, har själv sett ett krocktest där man frontade ett träd i 80kmh, bilen klövs ända till mellan fram och baksäte och där var definitivt inga överlevande...

Träd grövre än 10cm är det svårt att knäcka med bil...

Enligt hastghetsmätarn så har det gått i 100...vid 2100 varv. kan låta rimligt...

Eddy

Link to comment
Share on other sites

En kammal kompis föräldrar krashade sin bil ut i en skog i 90kmh, en Renault 19 (den var helt ny då <100mil), den blev 40cm smalare då den klämdes igenom mellan två träd.... dom klarade sig med arm och benbrott. Sett bilder på bilen efteråt och den såg mysko ut.. Dom hade änglavakt och vansinnig tur att dom inte prickade trädet.

Link to comment
Share on other sites

Jag tog en fura med en volvo 145 när jag var 15-16. Låg i runt 60km/h, och tryckte in höger framhjul en bra bit in i kupén. Jäkla tur att det inte blev en frontalkrock, ingen i bilen hade säkerhetsbälte eller nånting.

Link to comment
Share on other sites

när man ser denna blir man lite rädd å funderar på hur en sjua hade klarat det... :blink:

http://forums.audiworld.com/s4/msgs/1584624.phtml

I det där läget spelar det nog inte så stor roll vilken bil det är... skulle han ha setat i en sjua kanske han hade klarat undanmanövern eller vad det nu var som orsakade avåkningen?

Nej, krocka vill man inte göra och speciellt inte i en bil som en sjua kan jag tänka mig.

Link to comment
Share on other sites

ja tror att de e en "fejk" gjord av tyska motsvarigheten till VV, men nog f*n får man sig en tankeställare... :blink:

å skulle man träffa ett träd i en sjua i 100 knyck så skall de ng mycket till för att man skall överleva.. :(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...