Jump to content

Måste Rattstången Vara Kollapsbar


Jonsolo89

Recommended Posts

Som jag fattar det så ser jag ingen punkt på den stången som kan brytas eller kollapsa.. så då blir det till att ordna en ny rattstång då :( aja nyckel till det tändningslåset som satt på den här rattstången var ändå av :banghead: så det kanske är lika bra ... blir till att åka på skroten då. :angry:

Link to comment
Share on other sites

Såg att du skulle köra med Volvo 144 spindlar, och då blir det kanske volvo styrväxel, 240 passar bra att utgå ifrån. Då passar även Volvo 240 styrstång bra. Kollapsbar och jag lyckade fixa med originalgrejor till styrningen utan att förlänga/korta styrstång.

Kolla http://seven.no-ip.info/ under "Hjulupphängning".

Link to comment
Share on other sites

Så det är godkänt att använda mk1'ans rattstång .... det lät ju ganska bra (iaf för min buget) frågan är om de göra en kopia av nyckel när den är i 2 delar.

isf skulle man kunna använda escortens sytväxel mot 144 spindlarna, eller blir det fel p-ändar. Kanske man kan göra om så man kan sätta nya 240 p-ändar på escortens styrväxel. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Så här har jag löst det där med styrstången. Vid eventuell kollision och intryckt styrstång så hoppar densamma isär. Visserligen underlättar det att bygga högerstyrt eller vart fall inte ha en motor ivägen för stången...

Den delbara stången kommer från en Audi 100.

34317052457.jpg

34317052445.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...