Jump to content

Garageträff i samband med Elmia.


Per Wackt

Recommended Posts

:toot:

Som nämdes i en annan tråd så blir det alltså en garageträff hemma i min verkstad den 11 April, Påskdagen. Mässan stänger klockan 18:00 så klockan 17:50 kommer jag stå vid huvudentrén och vänta på er, blir väl först lite prat på plats sen när den värsta folkstormen har lagt sig, nån gång efter 18, så åker vi gemensamt hem till mig, ca 3 mil söder om Jönköping. Där blir det mycket ljug, däckspark och eventuellt se om vi inte kan fixa lite fika också...

Min bil är en PWR Seven, den ser ut så här:

IM001501.JPG

IM001503.JPG

En länk till lite action:

http://attitude.mine.nu/bilder/samuelM3GT/...es/P1010077.htm

Mitt mobilnummer är 070-6363825 om ni behöver nå mig under dagen.

:welcome:

Link to comment
Share on other sites

Dom som har sagt att dom kommer hittils är:

Kalle Birgersson "Baalzamon" + Kompisar

"Leffe"

Göran "gka" + kompisar

"Michael" + 3 kompisar

"Kamikaze" + kompis

Bernt "Lozec"

"Pixbo"

Hoppas att jag inte missat någon....

Ni som tänker komma skriv gärna i den här tråden....

Edit: Fyller på namn allt efter som dom dyker upp...

Link to comment
Share on other sites

Japp, jag kommer gärna, det skall bli riktigt intressant att kika och snacka lite. Om det inte är något problem ifall jag tar med ett par locost-intresserade kompisar? Vi är ett par stycken som tänkt ta en heldag på elmia.

Link to comment
Share on other sites

Detta ser jag fram emot nästan mer än själva mässan. :)

Om jag får komma med en synpunkt på tiden så tror jag det kan vara strategiskt bättre att samlas tio minuter efter mässan stänger än tio minuter före. Dels för att man får tillfälle att springa runt och ta kort på lite bilar som man inte sett p.g.a. för mycket folk tidigare på dagen och dels för att det antagligen inte kommer att vara någon kö ut från parkeringen om man väntar lite. Så var det iaf sist jag var där, men det var på påskafton då, så det kanske var en bidragande orsak till att folk försvann lite innan stängningsdags.

Vad tror du Per?

Link to comment
Share on other sites

Jag och en kompis hade nog tänkt komma också om vi får.

Det enda är att vi inte har bestämt än om vi ska dit.

Meddelar detta när det närmar sig påsk.

Jörgen "Caper :D "

Link to comment
Share on other sites

Detta ser jag fram emot nästan mer än själva mässan. :)

Om jag får komma med en synpunkt på tiden så tror jag det kan vara strategiskt bättre att samlas tio minuter efter mässan stänger än tio minuter före. Dels för att man får tillfälle att springa runt och ta kort på lite bilar som man inte sett p.g.a. för mycket folk tidigare på dagen och dels för att det antagligen inte kommer att vara någon kö ut från parkeringen om man väntar lite. Så var det iaf sist jag var där, men det var på påskafton då, så det kanske var en bidragande orsak till att folk försvann lite innan stängningsdags. 

Vad tror du Per?

Helt riktigt ! Jag sa att jag står där vid 17:50... misstänker att det blir lite prat på plats också så då blir nog klockan tio över innan vi kommer iväg. Borde nog skrivit det kanske.... jag uppdaterar.

Link to comment
Share on other sites

Lite nyheter !

Eventuellt så kommer det att stå två till sjuor i verkstan vid träffen... men det är inte helt klart än.

En nästan klar locost med starlet drivlina och en rullande ram med Kadett GSi motor...

...vi får hoppas att allt löser sig med transporten bara.

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. är det så sent på söndagen blir det nog svårt för mig då jag inte har egen bil med mig....

om inte någon kör förbi Gôteborg efteråt så man kan få lift ?? :wub:

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle kunna ta svängen om göteborg, det blir egentligen inte längre. Bor ju i Uddevalla, så jag kan ta nedre vägen i stället. Jag tror att jag kommer att ha en plats ledig i bilen.

Link to comment
Share on other sites

låter kanot.. :wub:

vi kan ju se om någon annan skall köra till Gbg så du slipper omvägen, men annars bugar, bockar å tackar jag för hjälpen...

( jag vill ju inte missa garageträffen... :( (

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

I dag fick jag klart med att vi kan åka ner på Söndag!

Är det ok att få "Däcksparka" lite om lillflickan inte är för sliten efter Söndagens strapatser?

Men kan inte bestämma mig nu.... :(

Link to comment
Share on other sites

Jag kommer på söndag och har brorsan plus eventuellt två kompisar, men vi stannar nog inte så länge. Snabbkik på bygget och lite prat, sedan får det bära av hemåt.

Link to comment
Share on other sites

Jaha...så har man varit där.....upp vid 6 och åkte 7....31 mil senare stod vi vid grindarna när dom öppnade.....

Kan väl säga att Hall B var intressantast (tycker jag). Där stod Estfield, Westfield och 2 Ultima GTR

I hall D fanns även en....*hmm*....asch kommer inte ihåg fabrikatet nu....iallafall en gul 7:a

Link to comment
Share on other sites

Stora problem. Har fått kamremsbrott på bilen, och hinner antagligen inte fixa det i tid till söndag. Någon av kompisarna kommer förmodligen att kunna köra så jag kan komma till elmia, men jag kommer inte att kunna komma på garageträffen. :( Hoppas någon tar några kort, så jag åtminstone får se hur det såg ut.

Link to comment
Share on other sites

Om jag har batterier kvar efter mässan så kommer jag att ta bilder!

Det blir jag och två till som kommer härifrån. Jag skrev fyra totalt innan, men en har fått förhinder.

Link to comment
Share on other sites

Ni är varmt välkomna alla ! Det är nu klart att mina kompisar kommer hit med sina byggen så tre Seven kommer ni att få se !

För er som ska till elmia på Måndag så kommer jag stå i Attitudemotorclubs monter så kom förbi och säg HEJ !!!

Link to comment
Share on other sites

Stora problem. Har fått kamremsbrott på bilen, och hinner antagligen inte fixa det i tid till söndag. Någon av kompisarna kommer förmodligen att kunna köra så jag kan komma till elmia, men jag kommer inte att kunna komma på garageträffen. :( Hoppas någon tar några kort, så jag åtminstone får se hur det såg ut.

Hmm.. inte bra....

någon annan som skall till garaget som skall vägen förbi Göteborg ????

måste veta snart annanrs får ja dra hem redan idag......

Ring om ni kan.. 070 747 22 29

Link to comment
Share on other sites

Ni är varmt välkomna alla

Jag hade tänkt åka ner till Elmia i morgon söndag. Tyvärr har det kommit lite annat i vägen så tiden räcker helt enkelt inte till... :(

Hoppas vi kan ses och utbyta lite Sevenerfarenheter vid något annat tillfälle. :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

ja lyckades lura upp polaren.. ( han får köra 16 mil ensam upp.. :icon_oops: )

så nu skall ja bara få han till å följa me på garageträffen oxså om det går bra ?? :D

Link to comment
Share on other sites

Ja nu ska jag åka if:) känns inge bra att gå upp såhär tidigt på en söndag...

Få se om jag hinner följa med! har lite brotom hem och det är ju en bit att köra:)

Kör försiktigt alla som ska ditt, mycket onyktert på vägarna i dag!

Link to comment
Share on other sites

Jaha...så har man varit där.....upp vid 6 och åkte 7....31 mil senare stod vi vid grindarna när dom öppnade.....

Kan väl säga att Hall B var intressantast (tycker jag). Där stod Estfield, Westfield och 2 Ultima GTR

I hall D fanns även en....*hmm*....asch kommer inte ihåg fabrikatet nu....iallafall en gul 7:a

Haler Concepts Luego

Conco

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...