Jump to content

Sökes: 7 loggan till grillen


Jonte

Recommended Posts

Jag skulle också gärna vilja ha en sevenlogga!

Min sitter ju redan fast i grillen så den är lite svår att plocka loss och rita av, jag köpte den direkt från Caterham och håller med, den är inte billig. Desutom tog de betalt direkt och "glömde" skicka den på ett par månader.

Tommy, om du gör den så kanske du kan lägga den som en .PDF eller .EPS så kan jag plocka upp den i Illustrator sen... Tänkte göra en T-shirt.

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle också gärna vilja ha en sevenlogga!

Tommy, om du gör den så kanske du kan lägga den som en .PDF eller .EPS så kan jag plocka upp den i Illustrator sen... Tänkte göra en T-shirt.

ok Jag kan lägga upp den här sedan! inga problem B)

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle också gärna vilja ha en sevenlogga!

Tommy, om du gör den så kanske du kan lägga den som en .PDF eller .EPS så kan jag plocka upp den i Illustrator sen... Tänkte göra en T-shirt.

ok Jag kan lägga upp den här sedan! inga problem B)

lysande..... :)

Link to comment
Share on other sites

Det är kanske bara vissa format på bilden som går att skicka med, och då menar jag .jpg, .gif och så vidare? Dessutom får bilden inte vara mer än 102400 B, men jag råkade bifoga en för stor bild en gång, och då fick jag ett felmeddelande. Det blev inte en bild med ett kryss, som på Runes inlägg ett par steg ovan.

Edit: För du har väll inte försökt lägga in bilden direkt i inlägget med html eller liknande? seven.JPG

Link to comment
Share on other sites

Den måste ligga någonstans på nätet, inte på din pc. För att skicka med en bild från din dator så tryck på "browse" nedanför rutan där man skriver, alltså där det står "filbilagor". Sedan är det bara att bläddra dig fram till bilden du vill skicka.

Man kan också lägga upp bilden direkt i inlägget som jag gjorde ovan, om det är en bild som ligger på nätet någonstans. Då kan man kanske trycka på img, eller använda html som jag gjorde. Skriv så här, men utelämna punkten efter sista img: www.någonting.se/bild.jpg[/img.]

Link to comment
Share on other sites

Jag har lagt upp en katalog på vår server där jag kommer att samla lite av mina blandade loggor i eps format.

Nu är det fritt att byta färger och storlek på dessa.

Jag brukar bara göra loggorna i 1 till 2 färger pga, att vi trycker mest transfer.

Nu kommer nästa vecka en ny maskin för 4-färgstryck, så då blir det nog lite mer färg på loggorna :P ...

Jag vill att loggorna endast används privat av medlemmarna!

Om det är någon som vill ha Kepsar-T-shirt-Skyltar-Dekaler el, Fordonsdekor. Samt om det är fler önskemål, förändrngar på befintliga loggor etc, så hoppas jag att ni hör av er till mig.

Här är loggorna! Varsågod B) : http://www.mutab.se/locost/

Link to comment
Share on other sites

Toppen!

Eftersom jag själv arbetar med loggor och bilder, layout etc dagarna i ända så vet jag vilket jobb du har lagt ner - uppskattas storligen!

Tack! :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Jag har tankat hem dom och efter namnet ska vara *.ps !?!

Och har provat att läsa dom i både ACDSee och protoshop, men dom verkar inte stödja filtypen.

:(

Är det bara jag som är ett pucko eller behöver jag ett annat program att läsa filena? Såg i källkodern att dom verkar vara gjorda i CorelDRAW 9, vilket jag inte har tillgång till....

Link to comment
Share on other sites

Jag har tankat hem dom och efter namnet ska vara *.ps  !?!

Och har provat att läsa dom i både ACDSee och protoshop, men dom verkar inte stödja filtypen.

:(

Är det bara jag som är ett pucko eller behöver jag ett annat program att läsa filena? Såg i källkodern att dom verkar vara gjorda i CorelDRAW 9, vilket jag inte har tillgång till....

Efter filnamnet skall det vara: *.eps

Provade nyss efter att jag läst ditt inlägg och det öppnar så fint i Photoshop.... <_<

De är så sant gjorda i CorelDraw och exporterade till ett *.eps format, 8-färger och 300 dpi.

Är det några andra som inte kan öppna efter att ni sparat dom först ?

Link to comment
Share on other sites

Jag har gjort PDfer av några av loggorna, de bibehåller då sin vektorgrafik och går att dra upp större än om ni öppnar dem i photoshop då de blir pixlade vilket är lite synd på Tommys fina arbete.

Ska se om jag kan få tag på Tommy och be honom att lägga upp mina PDfer bland de övriga loggorna så har ni iallafall valmöjligheten.

Loggorna går annars att öppna i Corel Draw, Illustrator eller Freehand med bibehållen vektorgrafik, oavsett Mac eller PC.

Link to comment
Share on other sites

Jag har gjort PDfer av några av loggorna, de bibehåller då sin vektorgrafik och går att dra upp större än om ni öppnar dem i photoshop då de blir pixlade vilket är lite synd på Tommys fina arbete.

Ska se om jag kan få tag på Tommy och be honom att lägga upp mina PDfer bland de övriga loggorna så har ni iallafall valmöjligheten.

Loggorna går annars att öppna i Corel Draw, Illustrator eller Freehand med bibehållen vektorgrafik, oavsett Mac eller PC.

Jag kan göra om några till Psd eller Ai format ... eller något annat förslag? B)

Link to comment
Share on other sites

Nu ligger det kataloger med [ Ai för Pc ], [ Ai för Mac ] och [ Psd ] (Photoshop).

Gjorde detta med lite tidsbrist, så ha överseende med om det är någon logga som inte funkar!

Är det fel på någon? Tala om vilken det är så gör jag om den!

Platsen är: http://www.mutab.se/locost

Link to comment
Share on other sites

  • 9 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...