Jump to content

övre Genomgående Bulten På Slutväxeln Sitter Fast


Fredo

Recommended Posts

jag fortsätter att ställa en massa frågor...

Motorn är ute, i princip är bilen helt tömd. Har dock problem med den övre genomgående bulten på slutväxeln. Den sitter som berget. 5-56, olja, värme, våldsamt bankande med hammare... Inget hjälper. Tar jag i mer så tror jag att jag kan spräcka alu-huset. Återstår snart bara att borra ur den.

Finns det något trick?? För visst är det som på den nedre bara att lossa muttern och dra ut bulten? Helt obegripligt.

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Ta vinkelslipen och kapa loss fästena då blir det lättare att ta loss den och åtgärda när du har den ute ur bilen. Glöm inte att även ta bultarna som sitter i gummibussningarna i bärarmarna.De har rätt kvalité att använda till bärarmarna i bygget.

Antas i Luleå (+1,6 grader och regnar. Burr.....)

Link to comment
Share on other sites

Jodå, visst är det en genomgående bult. Hela bakvagnen ligger lös på golvet och det är lätt att se.

Jag har grunnat lite under natten (?) och kommit fram till att det nog blir vinkelslip och sedan borra.

Det som förvånade mig var att det sitter så oerhört stumt. Jag började fundera över om det fanns olika lösningar på olika årgångar/modeller, därav frågan.

Jag återkommer med resultatet. :blink:

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...