Jump to content

Se7endays program för i sommar


Guest real7

Recommended Posts

Inte i år.

Förra året brann det hela inne, 2002 var vi på Gelleråsen & 2001 på Sviestad & Gelleråsen.

Vad som händer nästa år vet ingen...

Däremot brukar Stockholmarna träffas ibland & glo i någons garage om det är vinter eller köra en sväng om det är sommar.

B

Link to comment
Share on other sites

Jag höll i en sån garageträff förra hösten och planerade en till nu i vintras som jag var tvungen att flytta på för jag blev sjuk. Man fick många bra idéer och man kan dessutom passa på att ha ett litet swapmeet med överblivna prylar (bilrelaterade...)

Om ni Stockholmare är intresserade så kan jag slänga ihop en vinterträff något i mitt garage, om nu någon är intresserad av att glo på min midcost....

I garaget står dessutom ett Dala7 bygge, ska kolla med Jocke som har den om han är intresserad att visa den också, han har dessutom jäkligt fina nya dämpare på den som Dala7 säljer om någon är intresserad av att kika på dessa på riktigt innan ni beställer. Detta är dock något som jag måste kolla med Jocke först innan jag lovar något. Dala7orna erbjuder ju annars lite mer komfort än de flesta andra ramar och liknar till bredden en Caterham SV, vilket alltfler inser är en bättre bredd både för personerna i bilen och för väghållningen utan att vikten ökar nämnvärt.

Utöver sjuor kan man ju alltid även glo på min Mustang Mach I om någon är lagd åt det amerikanska hållet....

Annnars så tycker jag vi ska kolla med Miataklubben som är flitiga banåkare och ibland åkt med Lotusklubben, de kanske vill göra nåt tillsammans med oss på torr asfalt också?

Vi hade en diskussion förut på Se7endays mailinglista att köra ett evenemang på Barkarby för lätta sportvagnar (typ under 750 kilo). Det kanske är något man borde försöka ta upp igen, även om det börjar bli sent att boka tider iår. En konbana är ju bättre än ingenting...och billigare.

Link to comment
Share on other sites

Jag tänkte kalla till liknande garagemöte i Skåne nu när jag flyttat hit så fort jag fått ordning i garaget.

Har redan två formel fordar i mitt vanliga villagarage & seven skall också in...

B

Link to comment
Share on other sites

Sommartid är brostugan bra för denna bilkategori, traditionellt så brukar folk ta ut sina åkdon på onsdagar men nuförtiden står det dock en hel del japanska testosteronmonster med 18-20-åringar där på onsdagar. (Och se upp för MC-poliser) Jag har åkt dit på onsdagar med sjuan först och sedan åkt och bytt till Mustangen och åkt till Persåkers Speedshop efteråt...

Link to comment
Share on other sites

Jag tänkte kalla till liknande garagemöte i Skåne nu när jag flyttat hit så fort jag fått ordning i garaget.

Har redan två formel fordar i mitt vanliga villagarage & seven skall också in...

B

Nämen B... Hänger du här också.

Ser att ingen från detta Forum verkar ha anmält sig till Se7en days i ännu. Det är ju synd för snart lär det vara fullt efter vad det ryktas från diverse delar av landet.

Superswift:

Barkarby skulle ju vara kul men det är stängt för bilåka numera enligt vad det ryktas.

I övrigt så inväntar vi fortfarande din inbjudan till ny garageträff. Vi pratade om det senast idag på tel med några av Stockholmarna. dock propsar vi på att du skall ha jättemuffinsen i år också.

Link to comment
Share on other sites

Ser att ingen från detta Forum verkar ha anmält sig till Se7en days i ännu. Det är ju synd för snart lär det vara fullt efter vad det ryktas från diverse delar av landet.

Jag skulle väldigt gärna följa med men jag måste veta att jag får ihop min bil först.... årets resa verkar bli en riktig höjdare !!!

Link to comment
Share on other sites

Jag tänkte kalla till liknande garagemöte i Skåne nu när jag flyttat hit så fort jag fått ordning i garaget.

Har redan två formel fordar i mitt vanliga villagarage & seven skall också in...

B

Låter klart trevligt - det börjar ju finnas en del bilar i olika stadier i vår del av landet också! :D

Link to comment
Share on other sites

Det blir nog inget för se7endays på Gelleråsen i år då det är försent att boka.

Angående hur många sjuor det finns i Sverige så finns det ca 120 Lotus/Caterham i Sverige. Jag skulle gissa att det finns minst lika många byggen i olika stadier...

B

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...