Jump to content

Bygga Rätt Från Början...


meanstreak68

Recommended Posts

Hej på er allihopa!

Jag har blivit inspirerad av alla intressanta byggen och projekt i detta forum och drömmen om ett eget bygge har börjat gro...

Jag motstod första frestelsen att direkt börja svetsa ihop en ram(kom fram till att största risken för att misslyckas är om jag bokar upp garaget helt och bygget drar ut på tiden). Min tanke är att samla delar, blästra måla pyssla. Tillverka mindre delar först, typ bärarmar,fästen,fyrlink mm. Även mindre enheter som kan delmonteras ex. pedalställ. Såg ett snyggt exempel här i forumet gjort i alu, (man kan kanske göra nå liknande i järn).

Tanken är ett bygge med opel 16v motor,omega låda, stel bakaxel(verkar enklare)eller fordklump+saab hub,sierraspindlar. Detta är grundidén är dock inte främmande för ändringar.

Har en omega -87 (85kw)som jag får ta delar ifrån. Har ej kollat vilken motor strl. Om rätt borde jag kunna änvända låda och kanske block som dummy.

Har oxå en volvo 240 (ca.-77) donatorbil

VILKA FLER DELAR BORDE JAG TA RÄTT PÅ INNAN SKROTNING??

kardan,handroms,styrväxel,rattstång?????? Från vilken bil (En sierra el. likn. snubblar man väl över nån gång oxå)

:eclipsee_steering: MVH/ Magnus

Link to comment
Share on other sites

välkommen in i gänget..

tror inte det är fel att renovera och plocka iordning lite innan bygget startar...enda risken är att man kanske kommer på andra/ bättre tankar....men då är det iofs lätt att ändra sig.. :D

som sagt välkommen.

:racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...