Jump to content

Begränsning Av Utrymme På Filserver / Bildserver


cealm

Recommended Posts

Jag har ökat på utrymmet för uppladdning för stunden, vi väl ta ställning till hur mycket mer utrymme som vi ska tillåtas att laddas upp. En anledning till begränsningen är just att vi inte har oändligt mycket utrymme för att ladda upp filer (tyvärr). Just nu använder vi oss av ca 811mb på servern.

Så man kan lägga upp bilderna på egen server eller på t.ex imageshack, surl.se eller liknande och sedan länka in dom i tråden man skriver i.

Har man inte tillgång till detta så får man givetvis fortsätta ladda upp bilderna här på forumet. Håll bara koll på storleken så att det inte blir för "tunga" bilder. Har man Windows så kan man använda sig av ett bra gratisprogram från Microsoft (jepp dom har gratissaker också ;) ) som heter Image resizer

Link to comment
Share on other sites

En enkel liten notering av antalet registrerade deltagare på forumet med det utrymme på 2 GB som vi har på webb-hotellet gör att vi inte kan tillåta att man laddar upp bilder, filmer och andra filer till forumet helt obegränsat.

Vi har just nu 850 medlemmar som innan ökningen hade 10MB var. Ledigt utrymme på servern är 1,2GB.

I runda slängar får vi in 10 st nya medlemmar på forumet i månaden.

Bara att räkna på ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Bara en liten tanke. Det skulle vara trevligt om betalande medlemmar fick lite mer utrymme än andra, säg dubbelt kanske ? Då skulle kanske platsen på servern betala sig själv när förhoppningsvis fler blir medlemmar. Eller var det dumt ? :blink:

/Steffe i Borlänge

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Då var det fullt igen ?

20 mb sedan tidernas begynnelse ( och jag har ju varit här ett tag) på attachment + ett förösk att ha en liten byggtråd?

Nu får jag sätta mig och "trasha" mina gamla trådar antar jag ?

För tyvärr så är ju även in länkning av filer från någon annan stans ett bra sätt att få 1- 2 år gamla trådar ungefär lika värdelösa.

Tycker att en stor ideen med forumet är ju att man kan söka tillbaka utan att få trasiga trådar p.g.a länk problem.

Detta är en av de riktigt fina grejorna med Rejsa.nu i och för sig för detta oxå med sig tok stor server men vi borde kunna ha något mellanting.

mvh TB ( som nu har 10 bygg bilder som ser ut att få ligga och bränna på hårdisken :unsure: )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...