Jump to content

Då var det dags igen


Jocke E

Recommended Posts

Jaha, då har man lekt den lille lagerarbetaren för att separara alla enskilda delar till varje kit. :icon_blink:

Nej, jag skall inte bygga alla själv, det var en sambeställning. Dock kommer två att byggas i mitt garage då jag och farsan skall ha varsin.

Resten av byggarna får presentera sig själva. :eclipsee_steering:

Link to comment
Share on other sites

Jag har just kommit hem från Jocke med mitt kit. Ännu har jag inte gått igenom allt i detalj, men hitills ser allt mycket bra ut.

Plastdelarna till karossen är mycket lättare än jag trodde. Finishen på gelcoaten är bra. Allt verkar vara proffsigt gjort.

Fritiden är räddad några veckor framåt!

Yep! Det är lilla julafton! :D

Link to comment
Share on other sites

Även jag är hemma och har packat upp mina delar och sorterat dem i garaget, bilder kommer.

Allt ser helproffsigt ut och det blir precis som du sa tommy ett vuxenlego :racesmile:

vill än en gång passa på att tacka jocke e för hans arbete med denna beställning av fem bilar och inte minst avpackning och uppackning :notworthy:

Syns i sommar :racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Jag köpte ett deluxe-kit med en del extra tillbehör, pris SEK ca 52000, plus frakt ca 4000. Jag tänker lägga upp en hemsida om bygget och där precisera vad leveransen innehöll plus priser.

Då vi var 5 som gick ihop fick vi rabatt i form av pulverlack på ram mm, plus att frakten per kit blev väsentligt lägre, mindre än hälften (Tack Jocke!!!).

:banana:

Link to comment
Share on other sites

Nja, jag tänker nog vara klar innan påsk. Golvet åkte på igår kväll. Inte kunde jag hålla mig :D . Nu går jag i väntans tider på nya ok bak och bromsskivor (slitsade) runt om. Innan den står på hjul.

Men kardan skall blästras och lackas, likaså styrväxeln skall snyggas till. Så lite pill-jobb finns innan alla beställda grejjor dyker upp. Allt blir ju dubbelt upp med två bilar dessutom.

Link to comment
Share on other sites

Och säng! :D

Eddy, hos Jocke igår talade vi faktiskt om att det inte vore fel att ha en halvfärdig bil på mässan. Att skruva också kanske blir lite komplicerat, men en kul idé. Jag hoppas väl att ha kommit längre vid den tidpunkten, men skulle min bil vara ofärdig och intressant att ställa ut, så gör jag gärna det.

Detta blev lite off topic! Sorry.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Nejdå , de står inte stilla.

Snarare tvärt om vad jag vet.....

Jag tycker byggherrarna ska få tala själva för sina bilar men

jag får lite info med jämna mellanrum och enligt vad jag vet så

går det bara bra.

Den bil jag har bäst koll på är bara besiktning kvar på innan den rullar

lagligt på vägarna och likadant är det väl med en eller två till av dom

som kom i den leveransen....

109654.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vi har ett av dessa och jo det har stått still under sommaren men nu är vi igång igen!

Med nytt garage och städat runt bilarna återvänder motivationen!

Det som är kvar på vår bil är att montera plast och SFRO 2.

Link to comment
Share on other sites

Mitt bygge har stått stilla ett par månader, håller på med elen, väntar på bränsletank från MK.

Fick just leverans av fälgar, begagnade Minilite-kopior i bra skick. 4 st för 300:-, frakt lika mycket. Locost!! De är tillverkade för Sierra, så de passar perfekt!

Link to comment
Share on other sites

Har en liten bild i avataren, när jag kör rullande landsväg, ljudprov klart med 79db, SFRO 2 i veckan.

Bilder kommer när den är reggad, ett par veckor till får ni vänta!

För att göra er extra nyfikna så är Tommys bil inte en av de "fem"

/john

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...