Jump to content

Great Western Kitcar Show, Exeter - är Det Värt Ett Besök?


stigge

Recommended Posts

Så var det dags för en tripp till England. Tantens påhitt men jag följer gärna med.

I och för sig har jag inte kollat avståndet mellan hålan vi ska besöka (nånstans i Cotswolds) och Exeter men eftersom vi ska hyra bil känns det som en lämplig lördagsutflykt i landskapet. :hypocrite:

Någon som har varit på någon liknande tillställning?

Link to comment
Share on other sites

Så här säger Kit-Car:

"18th & 19th November 2006 - The Great Western Kit and Sports Car Show

Westpoint Exhibition Centre, Exeter , Devon

Always a premier event. This show should be well worth visiting. It's the second largest show of this industry. Expect plenty of kit car manufacturers (there are 50+ booked to attend), lots of extras, a brilliant atmosphere and at least one special attraction. Further details from European Promotions (Cookie) Tel: 01233 713878

Better still, why not download their excellent Show Guide. It's a 3Mb PDF file - you'll need Adobe Acrobat Reader."

Det låter väl bra! National Kit Car Show i Stoneleigh runt sista April är den största och gav mersmak, jag vill dit igen i vår. Så den här skulle jag absolut besöka om jag fick chansen! Ta med en stor ryggsäck och en hög pundsedlar! Mycket nöje! :D

Link to comment
Share on other sites

Åkej, då blir det den biffiga resväskan! :P

Fast stolar och sånt ryms ju inte.

Kul att kolla på lite smått och gott.

Äntligen får jag nagga lite på Visa-krediten. :(

Link to comment
Share on other sites

Japp allt är möjligt. Jag har tagit noskon,2 bakskärmar,2 framskärmar samt 4 stötdämpare på Ryan Air. Leffe här på forumet har tagit med sig 2 stolar.

Men dom går ju inte som handbagage, man får checka in dom som special bagage typ golfkluggor, barnbvagn.

Link to comment
Share on other sites

Japp jag kom med 2 Mk Stolar på Ryan. Men nu förtiden så måste man betala extra för bagage, så jag tror att när man bokar biljet så bör man se till att betala för bagage,för om inte och man har bagage så tar säkert ryan ut en hutlösa summa pengar för man inte har bokat o betalt via inet.

Edited by Leffe
Link to comment
Share on other sites

Jahapp, i morgon ar det dags. 23 mils bilresa innan vi sladdar in pa parkeringen i Exeter.

Ska bli skitkul att kolla alla montrar.

Provsitta olika stolar, inhandla lite kringutrustning till motorn och en del instrumentrelaterat.

Nu har jag dragits runt av tanten pa slott, museer och butiker i tre dagar - dags for ombytta roller! :P

Link to comment
Share on other sites

Allt incheckat for hemresan. 2 st stolar 19 kg ink emballage, styrvaxel 4.5 kg och ovrigt smaplock cirka 8 kg (som fick plats i resvaskan, bland annat ett pedalstall)

Och jag klarade mig fran extra kostnader, vet inte hur tjejen i disken raknade :notworthy:

Det var toppenskojigt i Exeter, bilder kommer i morgon eller nar jag har tid/ork att sitta vid datorn.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...