Jump to content

Måste man ha kat nu?


Recommended Posts

Se mitt svar på Rejsa...det finns i alla fall inga nya regler som säger så, och ingen föreslagen ändring med den innebörden heller.

/Gustaf

Får man flika in mer fler frågor?

Är man undantagen helt från alla tänkbara avgasvärden också?

typ hc, co, lambda också?

Link to comment
Share on other sites

Får man flika in mer fler frågor?

Är man undantagen helt från alla tänkbara avgasvärden också?

typ hc, co, lambda också?

CO 4,5% gäller enligt vad jag har fått reda på.

Mvh

MM

Link to comment
Share on other sites

Återigen denna gamla visa om lotteri vid besiktningen. :angry: Återkommer gång på gång.

Jag tog upp detta i en tråd för några månader sedan. Då kanske jag var orättvis mot SFRO som nog gör vad de kan. Men min grundtanke är att det vore inte så dumt att ta upp vissa problemområden specifika för oss, och diskutera dessa med rätt folk på VV, samt redogöra för dessa i en skrift godkänd av VV. Det skulle kunna vara en handledning för såväl byggare som SBP. Det behöver ju inte bli en bibel, bara en FAQ.

Vi är ju några som bor i närheten av VV:s HK i Borlänge. Vi skulle kunna ta tag i det om styrelsen godkänner. Vad tycks?

Gammal tråd

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker (jag som enskild besiktningsman, det är inte förankrat hos resten av SFRO) att det är bättre om ni som byggare går via SFRO för att påverka Vägverket. Jag vet hur svårt det är att få till bra möten med rätt folk på Vägverket, på grund av tidsbrist bland annat (på deras sida i första hand).

Jag tror därför att Locost Sweden har större chans att få gehör för synpunkterna om de kommer via (eller tillsammans med) SFRO.

Mitt förslag är att ni sätter ihop en lista eller ett dokument med de "problem" ni upplever, och tar upp det med SFRO. En del saker kan vi säkert lösa direkt, andra får vi kanske ta med VV. Jag skulle inte vara främmande för att ta med en representant från klubben till ett möte där vi tar upp "Locostfrågor".

/Gustaf

Link to comment
Share on other sites

--klipp--

Mitt förslag är att ni sätter ihop en lista eller ett dokument med de "problem" ni upplever, och tar upp det med SFRO. En del saker kan vi säkert lösa direkt, andra får vi kanske ta med VV. Jag skulle inte vara främmande för att ta med en representant från klubben till ett möte där vi tar upp "Locostfrågor".

--klipp--

/Gustaf

Detta låter som en mkt bra idé ! :notworthy:

Jag tar upp detta i ledningsgruppen och återkommer sedan ut på öppet forum med tex, en "uppsamlingstråd" så att alla medlemmar får lägga sina önskemål där!

Tråden skall inte vara öppen för debatt utan endast en uppsamlingsplats !

Våra frågor och svar från SFRO....

Vill vi ha en debatt av ett speciellt inlägg så lägger vi ut det i rätt kategori med ett nytt inlägg!

Återkommer inom kort !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...