Jump to content

ögon skydd


Michael Th

Recommended Posts

hejsan

igår slipade jag lite detaljer till en polisbil på jobbet.

som skydd heltäckande klädsel skyddshandskar och ett täckande visir över ansiktet... tror ni jag klarade mig..nä... en grad eller korn från flapdisken flög på något sätt under visiret...

jag sköljde ögat med ögon dusch..

titta i spegeln och såg nada fel...

i går kväll ont ont... titta noga och upptäckte en liten jävla prick..kl 11 v öga :( tänkte i min enfald det blir nog bra... sov dåligt och vakna med ett rosa öga..som sved som ... mycket !!

Jourhavande läkare i morse stänkte in bedövnings ..vätska sedan hyvlade/krafsade han bort skäpet och en del av hornhinnan.. en klick gegga/antibiotika. max 2 minuter behandlingstid.. sedan betala min fru 250 kr och körde mig hem (en konstig känsla att sitta på den sidan i bilen) ögat rann och sved som f..n.... nu några iprem och halv galenskap senare... kan jag titta hjälpligt på forumet igen :D

enligt läkaren inga men och fult möjligt att jobba på måndag igen...

jaja läxa ett visir skyddar INTE ögonen tillräckligt... för 21 år sedan hade jag en slip grad i ögat senast..

blir mer tätsittande skyddsglasögon på måndag.

ps är skyddsombud på jobbet men vad hjälper det om skyddsutrustningen inte hjälper... ds.

med rinnande öga over and out. :blink:

:racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Tråkigt när det händer, bara bita ihop och komma igen!!

Känns som du hade vidtagit dom åtgärderna som man bör vid denna typen av arbeten!

Men det är mycket svårt att skydda sig mot oturen!!

Krya på dig :)

Link to comment
Share on other sites

troligen hade jag fått lika mycket/lite skit i ögat om det hade varit en Ambulanse eller brandbil eller annat utryckningsfordon som jag jobbat med..... i detta fallet ett fordon för civilt gripande dvs ett fordon som kommer att användas för att ta in huliganer vid upplopp och stora hejdlösa folksammlingar ett fordon helt inklätt i okrosbar pollyakrylat dvs hela utsidan är inklädd... okrossbar :D det jag gjorde var ett grovt skyddsnät som sitter över bakljusen....

så är ni snälla slipper ni se insidan på dom fordonen :D

:racesmile:

Link to comment
Share on other sites

5 timmar sedan ``ingreppet´´... svider som fan... ögat rinner och jag vet inte om jag skall blunda eller hålla det öppet. :banghead:

kan bara tänka ..don´t do this att home kids !!

som innan använd alltid bra tätsittande skydds glas ögon.. !!!!

Krya på dig
Tack matz skall försöka det..

:racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Har råkat ut för precis samma sak för ett antal år sedan, så jag lider med dig.

Krya på dig och passa på att ta det lugnt med mycket surfande på forumet....

Mvh

MM

Link to comment
Share on other sites

det är bara att konstatera skit hittar alltid fram till ögonen :blink:

suck... vackert väder hela dan..men tvungen att sitta i mörkret och lida... :P frun lät mig ta det lungt hela dan.. men om jag får välja så vill jag slippa detta fler gånger... alltså skit fastbränt i hornhinnan..

ha det gött

:racesmile:

Edited by Michael Th
Link to comment
Share on other sites

Ah! jag känner igen det...

Hade en doktor till att skrapa ögat på nämaste vårdcentral innan semestern.

Det var inte helt kul trots bedövning. Jag antar att du fick samma behandling med ögondroppar och någon gulaktig "gucka" i ögat så allting blev gult. Sedan den smått otroliga "ögonskraparen from hell" :o för att riva med....

Efter det så hamnar man gärna sittande i soffan med fjärrkontrollen i ena handen och chloromycetin salvan i den andra....

Jag lider med dej ! :console:

Link to comment
Share on other sites

den gula guckan slapp jag denna gången... han bara spruta in något lättrinande..ran över halva ansiktet... 2 sek senare började han skrapa med skakande händer.... han klämde fast ögat mot huvudet så hårt att det gjorde ont..sedan 15-20 skap till olika håll... nu är nog det ögat liite mindre... sedan en stor klick chloromycetin salva... kände mig geggig som f..n..

har dragit i mig det mesta smärtstillande som finns hemma vid detta laget... sitter och slö tittar på tv och olika forum.. det tråkiga är ena stunden bara lite jobbigt sedan några sek senare skitjobbigt.. bara kryper i kroppen..vill klia i ögat men vad hjälper det... undrar just hur natten skall bli..

tack för omtanken... Arrowsmith

tänk att så lite kan fördärva så mycket för en... :banghead:

tur att bara var ena ögat.. :blink:

Edited by Michael Th
Link to comment
Share on other sites

Fick in smälta i ögat för 25 år sen, när jag jobbade på ett smältverk. En liten droppe som åkte linbana in i ögat, kändes det som.

Gick och lade mig men vaknade tidigt med ögat rödsprängt och fullt med "sand". Åkte till lasarettet och fick sitta i kö i flera timmar. När jag väl fick audiens till läkaren så hade den värsta svedan släppt!! Fick nåra ögondroppar som smakade apa i munnen.

Link to comment
Share on other sites

Man kanske skulle bygga en sjua i sånt där okrossbart material, då kunde man ju köra som fan utan att det gjorde nåt om men kraschade :prop:

Sen tycker man ju lite synd om dom där poliserna som måste åka inkapslat. Kan du inte bygga en öppen piketbil åt dom? :biglaugh2:

Sen är det ju som en polare brukar säga och som jag brukar tänka på ibland när det inte blir som man tänkt sig: Man får lära sig kisa lite!

Inte kissa altså utan chisa eller hur fan det nu stavas. :blink:

Nåväl, krya på dig!

Link to comment
Share on other sites

lägesrapport...

ögat okey tack och lov.. tur så man inte måste ta ledigt från jobbet... ;)

hur som tack ni som tänkte på mig i nöden... och använd ordentliga skyddsglasögon vid slip jobbet... det är jättetrist att sitta med rinnande värkande öga i mer än ett dygn....och inte veta vad man skall göra för att fixa det..

:racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...