Jump to content

Bättre bokbärarmar?


Borken

Recommended Posts

Hejsan

Jag har fått backa några steg då jag i min enfald gjorde bärarmarna enligt Ron Champions ritning!

Finns det några bra alternativ med bokinfästning?

Enligt engelska forumet så funkar bokarmarnad om man kör med grövre rör (25*3 DIN 2391 nbk?) och grövre stödplåtar.

Stödplåten i mitten kanske skulle vara 5-6 mm tjock och vara verkligen mjuk i övergången mot rören, det var tom tal om att fasa svetsarna. Dessutom bör plåten vara svetsad i mitten av rören till skillnad mot ovanpå som Ron föreslår.

/Janne

Link to comment
Share on other sites

Det var väldans vad tyst det var om detta då :huh:

Upprinnelsen till att jag började om med mina bokarmar var att jag fick följa med magoo på en första SFRO.

På denna besiktning frågade jag lite försynt om dimensionering, han tyckte att man skulle ha riktigt grova grejjor helst/minst 3 mm i gods.

Så för att slippa bygga om ytterligare så tänkte jag göra riktigt kralliga bärarmar.

Vad tror ni om nedanstående förslag? Är det förövrigt nån som kan föreslå ett bra sömmat rör? Känns lite overkill att köra sömlöst, då man inte vinner nån egentlig fördel.

post-171-1158220770.png

/Janne

Link to comment
Share on other sites

Jepp, det blir lätt stora vridmoment som man måstet ta hand om annars hamnar fjädringsrörelsen i chassiet i stället för i fjädern. Utriggarn ska "trianguleras" för att få vettiga krafter. Inte så svårt att göra men det blir gärna lite klumpigt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...