Jump to content

Tätning?


Martin A

Recommended Posts

Det finns speciel massa att köpa, om du går till mekonomen så har dom sådan, jag köpte min där, kommer tyvärr inte åt tuben så jag kan kolla vad det hette då alla garage prylar som inte används är nedpackade pga flytt till nytt garage i oktober. :racesmile:

Link to comment
Share on other sites

en del använder silikon...obs den utan ättika... den går ju lätt att demontera... annars om man behöver demontera plåtar lär dom ändå vara kass. :D

jag kommer att limma med sikaflex 265..då blir det rysligt starkt..

:racesmile:

Link to comment
Share on other sites

OBS att Martin ev. vill kunna ta bort plåten i framtiden, då är nog PL 400, Sikaflex mm inge bra. Kanske bättre med en lös tätningsremsa typ för dörrar och fönster på hus. Eller Daffes gegga från Mekonomen.

Link to comment
Share on other sites

11655146604508551f5ec712.15214248.jpg

Veidec har en brutalt bra produkt som heter "S-bond" (tidigare sealbond)

Jag har aldrig sett något liknande !!! :blink:

Den använde jag mellan ramen och aluplåtarna.

Rekomenderas starkt

Vad var speciellt med den?

Link to comment
Share on other sites

Lätt att arbeta med, torkar på vettig tid, lång lagringstid, kemikaliebeständig, övermålningsbar med alla färger, fäster på och limmar "allt" jag provat hittills (även på det som är blött), innehåller inte ättika som silicon och den kostar inte skjortan ändå. finns även i många olika färger samt transparent.

Många bra egenskaper i en o samma produkt och ändå finns det säkert hur många fördelar till som helst....

Nu låter jag ju som en försäljare :blink:

Link to comment
Share on other sites

Klippt fråd deras sida www.veidec.se :

VEIDEC AB

Orrspelsvägen 45

240 14 Veberöd

TEL 046-23 89 00

FAX 046-23 89 09

VÅRA ÖPPETTIDER

--------------------------------------------------------------------------------

Mån – Tors

08.00 – 12.00

13.00 – 17.00

Fre

08.00 – 12.00

13.00 – 16.00

Du är under dessa tider välkommen att besöka oss eller ringa vår trevliga personal.

Link to comment
Share on other sites

jag ser iofs sidoplåtarna som delbärande.. så ``lösa´´ gör dom nog inte lika stor nytta...

Hur tänker du fästa dom? Att få en aluminium plåt bärande i ett fackverk är inte lätt. Jag har i flera år letat efter någon som faktiskt vet hur man gör men utan större framgång. Det finns mycket tyckande och troend men inte så mycket vetande tyvärr."Starkt dom f-n" dugern inte åt en ingengör i alla lägen särkilt inte om man vet att det är svårt att få rätt. Kit-tillverkarna använder helst inte svetsade golv då det lätt blir fult och rostproblem. Så vitt jag kan bedöma så gör deras aluminium golv ingen större strukturell nytta men jag kan ha fel.

Araldit är det mest trovärdiga tippset jag fått hittills.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...