Jump to content

Kinnekulle "En dag på racerbanan"


blackbirdseven

Recommended Posts

Ja, jag såg dig köra med bilen men jag var inte en av de fem du talade med. Håller dock på och bygger än så länge jag med.(men nästa sommar då jä........!) ;)

Det är kul att se hur jäkla bra sjuor går på banan, när de som kör de "vanliga bilarna" får kämpa i varje kurva för att inte åka av så går sjuorna som på räls :D

/ Henrik

Link to comment
Share on other sites

Jag blev inte mindre sugen på att bli färdig...

Jag fick pratat lite med skoterjocke, kollat in Ulfs nya super 8, pratat aerodynamik med Anders Wesbergs badster, samt sparkat lite däck på nya ssk klassens Ford Fiesta med Hayabusa motor i 80% skala så det var en riktigt trevlig dag.

Blackbird seven----> Nu är det en till som bygger med Super blackbirdmotor, bytt upp mig från min ursprungliga fireblade motor. Har köpt Antons gamla motor som jag håller på att renovera och turbokonvertera...

//Mattias XTR, Alingsås

Link to comment
Share on other sites

Blackbird seven----> Nu är det en till som bygger med Super blackbirdmotor, bytt upp mig från min ursprungliga fireblade motor. Har köpt Antons gamla motor som jag håller på att renovera och turbokonvertera...

//Mattias XTR, Alingsås

Va skoj ! med flera blackbirdar :D , men turbokonverteringen va ju inte bra , då får jag ju pisk ;)

Har också planer på turbokonvertering så småningom, men jag börjar med originalmotorn först.

Mvh Henrik

Link to comment
Share on other sites

Blackbird seven----> Nu är det en till som bygger med Super blackbirdmotor, bytt upp mig från min ursprungliga fireblade motor. Har köpt Antons gamla motor som jag håller på att renovera och turbokonvertera...

//Mattias XTR, Alingsås

Va skoj ! med flera blackbirdar :D , men turbokonverteringen va ju inte bra , då får jag ju pisk ;)

Har också planer på turbokonvertering så småningom, men jag börjar med originalmotorn först.

Mvh Henrik

Jag har fått tag på mycket bra info vad det gäller turbokonvertering av blackbirdmotorn som jag gärna delar med mig till dem som åker med rätt motor : )

Saknar lite delar till min motor -03:a, har du något liggandes eller har pejl på någon som har?? Jag saknar boxar och lite givare så jag kommer för enkelhetens skull åka på förgasare istället. Hittar jag inga blackbird fuggar så tar jag firebladens istället 38mm vs. 42mm

// Mattias

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...