Jump to content

Bilder på krockade Sjuor sökes


Gripenland

Recommended Posts

Jag håller på att skrivia ihop lite information om hur man kan förbättra den passiva (krock) säkerheten i sin sjua.

Nu skulle jag behöva lite bilder för att kunna studera fall från "fältet". Det behöver inte vara bilder på totalkvaddade bilar. Allt från "fender benders" och uppåt är av intresse.

Posta bilderna här eller mejla mig :)

Så småningom kommer jag att lägga ut infon på nätet. Åkandeskydd, strukturskydd och brand är ämnen som behandlas.

Den aktiva säkerheten är nog rätt så hög på de flesta Sjuor så den lämnar ja därhän.

Link to comment
Share on other sites

Jag har sett en del på Locostbuilders.co.uk i några trådar. Så ett inlägg där skulle kanske relatera i ett gäng bilder. Det är väl bara att nämna vart du jobbar så ska du se att responsen blir stor ;)

Sen finns det några på www.wreckedexotics.com

Link to comment
Share on other sites

dessa va de ja hitta på rak arm.. jag har haft många mer, men efter hårddiskrachen så har det försvunnit.. :(

bla en på en sjua virad runt en telestolpe... ingen som har kvar den bilden ?? MichaelTH ?? :P

post-101-1156407089.jpg

post-101-1156407095.jpg

post-101-1156407100.jpg

post-101-1156407107.jpg

post-101-1156407113.jpg

post-101-1156407119.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ingen bild men lite info i ämnet störtbågen på MK är igentligen inte dimensionerad för att fungera som rundslagningsskydd utan exta stöttor men Phil på MK sade att de var förvånade över att alla MK som de sätt rullaade hade bågen i behåll oberoende av om den var bultad eller svetsad till chasiet.

Lev väl

Michael W

Link to comment
Share on other sites

Intressant Michael!

Jag frågare efter bilder på Locostbuilder men där blev det tvärstopp. Dom blev livrädda för att myndighetern kunde får reda på att man kan krocka med en Sjua.....

Ja,ja. Jag får ju så mycket hjälp här att jag ska nog klara mig :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Det finns nog en del som åker med lite låg båge. Den ska vara minst 50 mm högre än toppen av huvudet/hjälmen.

Problemet är väl att en hög båge ser ful ut så därför försöker man hålla den så låg som möjligt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...