Jump to content

Åsikter om wlr?


Ran

Recommended Posts

Godkväll!

Är sugen på ett 7-bygge av något slag och rekar för tillfället marknaden.

"Konventionella" super 7kit finns det ju drösvis av, men skulle vara kul om man hittat något lite annorlunda karrosserivis.

Bläddrade igenom en gammal "Which Kit Car?" häromdagen och såg en en liten bild på det här kitet http://www.madabout-kitcars.com/kitcar/kit...details.php?219 någon som har någon erfarenhet eller byggt det här kitet i sverige?

Har ni tips om liknande kit så är det mkt välkommet.

När jag ändå sitter här och skriver, verkar va dåligt om lite mindre grupp-c inspererade kit (förutom Ultima då, som tillhör en annan prisgrupp) alltså täckta bilar med racinganknytning, inte t70 och andra kopior på gamla hjältar.

Hej

Mvh

/Ran

Link to comment
Share on other sites

Välkommen till.

Jag hittade lite mer information och bilder här : http://www.agmsportscars.co.uk

Bilen är en MK indy med kaross, och jag tyckar den är snygg på bildarne iaf.

Jag tror inte nån har byggt den än, men MK Indy's finns det gott om här :D och jag tror inte att dett skal bli nåt problem, om du nu kan få de riktiga lampor osv.

/Bo

Link to comment
Share on other sites

Den såg jag på mässan i Stoneleigh sist och var väl väldigt nära att beställa en på plats, den såg riktigt cool ut i mattsvart :D .... Det finns några bilder på den i Galleriet på webbsidan.

Den är mycket riktigt uppbyggd på MK chassiet till en början och sedan utvecklats vidare till nuvarande ram.

Enligt rykten så ska faktiskt en vara såld till sverige nu .... jag hann inte bli först :P

Link to comment
Share on other sites

Trevligt om man får se en i sverige :racesmile:

Ja, jag tycker den ser riktigt ball ut! Verkar inte finnas så mkt karosser med det stuket heller.

Mkt intressant att den passar på ett inychassie också, borde ju gå och göra en budget wlr ,ed "enkla" medel.

Link to comment
Share on other sites

Nja..... den stora skillnaden på Indychassi och AMG är från scuttlen och framåt.

Där Indy vinklas in och blir smalare så är AGM helt rak. Vilket gör att man t.ex inte behöver korta styrväxeln (om jag minns rätt) som på Indyn

Link to comment
Share on other sites

Om man kollar på denna bilden ser det ut som om undre bärarmarna fram sitter ganska långt in vilket i mina ögon i alla fall skulle tyda på att man måste korta styrväxeln.

Bode vara väldigt lätt att fixa fästpunkter till karossen om man har en vanlig MK även om ramarna skiljer sig lite...

5.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hur var det med mindre täckta bilar då, (förutom ultima)?

Wlr verkar ha en hartop som syns en bit in i promovideon men finns inget om den på hemsidan, borde väl gå att köpa till iof.

Några av er som kör med diverse aerodynamiska hjälpmedel? täckt sittbrunn á la Donkervoort el liknande?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...