Jump to content

Vad gör man inte...


Zyxx

Recommended Posts

Skulle inte förvåna mig om det där är engelska bilder :D

Har sett bilder på flera som bygger på sina altaner eller bara under pressening i trädgården.

Men bara man är nöjd med situationen så :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Desperat som man är så har jag tänkt liknande tankar. Eller att hålla till i en stor container så man kan flytta hela "verkstaden" enkelt... Det är bara verkstaden som saknas. Har lyckats med det svåraste, att övertala sambon :) .

Har många krokar ute, hoppas nån ger napp.

Ingen som känner till nån verkstad runt Lund?

Link to comment
Share on other sites

största typen av container är väll 3x3x9 meter vilket borde räcka ganska bra till garage/verktyg..

flyttbart garage.. varför har jag inte tänkt på de innan.. :P

Link to comment
Share on other sites

hyra 20 fots kontainer 50kr+ moms per dygn.. + frakt hem och åter...... :( tänkte mig hyra en, att förvara verktyg i medans jag river mitt gamla garage och bygger nytt... men det blir ju lite pengar sas...

undrar vad ett sådant båg-tält kostar??? går ju att sälja efetråt..

Link to comment
Share on other sites

det var dyrt. månadspris som jag hyrde ut såna för låg på mellan 6-700:- +moms/månad. för 2 år sedan.

hör med SÄVE i sölvesborg (de som hyr ut liftar) de köpte en del Volvocontainrar . här om året. Patrik var det som höll i det då.

Link to comment
Share on other sites

Nu kom jag på. köp skrotrör. och borra ner dem i marken. klä med korrugerad plåt från nån metallskrot. o klä in. eller om ni kommer över hakiställning. t.ex.

Link to comment
Share on other sites

för min del blir det .slå ihjäl en oljetank i uthuset/pannrummet och husera verktyg, delar...

7 an inbakad i pressening :(

sedan bygga ett hyfsat rymligt garage... :D

blir nog bra när det blir färdigt... men nu säger frun..``när garaget är klart MÅSTE vi bygga till huset, nytt kök och 2 arbetsrum´´,iofs blir det ena mitt... känns som 7 an pausas lite :mad: suck...

ja ja det e bara bita ihop och gå vidare...jag har ju jobb, en fru som älskar mig och låter mig leka med bilar :wub: vad kan man mer begära... skulle vara mer lön kanske... :blink:

:racesmile:

Link to comment
Share on other sites

WOOOIIIII!!!

Grattis.. vet inte hur stort det är, men här i stan kan du inte ens parkera en cykel för dom pengarna... :angry:

ang klar till sommaren så hänger de ganska mycket på om du bygger från "scratch" eller om du snickrar ihop ett kitt..

men räkna me att de tar minst dubbelt så lång tid som du tror.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Kit, vad är det? Slutade med LEGO när jag var 12... (Eller rättare sagt, har inte råd med ett kit...)

Har hört nånstand att formeln för att få fram när man blir klar är:

(uppskattad tid (h) x 2 x pi) + (oväntade problem x 2 x pi)... :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...