Jump to content

Styrväxel


Baalzamon

Recommended Posts

Var på skroten igår, och frågade efter styrväxel. Var på jakt efter en helt i alu från volvo 240. Men han hade ingen, och de skulle tydligen vara rätt svåra att få tag på. Så jag undrar, vad använder ni andra för styrväxel? Jag är ute efter en utan servo, och som skall sitta framför hjulen.

Link to comment
Share on other sites

Mitt tips är att du fortsätter leta efter en sådan volvo växel som du redan gör.

Den är ju hyfsat billigt att byta utväxling i för att få "kort växel" och mer "gocartkänsla".

och så himla ovanlig är den inte alls för den delen....

bara kolla lite så kommer du hitta en hel drös i ett hörn någonstans på en skrot snart...

den skroten som jag köpte min på hade nog ett 20-30 tal hel alu. som jag valde mellan, och det är inte

någon jättestor bilskrot ändå.

Link to comment
Share on other sites

Är det verkligen av betydelse om den har suttit framför eller bakom framhjulen?  :blink:

Jo, annars svänger det åt fel håll...

Arrowsmith: Okay, då skall jag leta vidare!

Link to comment
Share on other sites

Bildelsbasen är en site som man skulle klara sej utan!

Man hittar massor med delar när man söker på nätet men när men sen ringer till skroten så har dom inte haft den bilen kvar på ett halvår:(

Den uppdateras typ aldrig tror jag:)

Link to comment
Share on other sites

Skruttar anslutna till Bildelsbasen är svindyra på delar!! Leta reda på någon "liten" skrutt, eller någon som inte är ansluten till "skrutt-förbundet". Brukar kunna gå att göra riktiga fynd där.

Link to comment
Share on other sites

Håller helt med...

Var inne på bildelsbasen och kollade diffar, hittade en och tyvärr köpte jag den för att sen hitta en likadan på min lilla skrot för halva priset... :(

Ibland ska man inte ha bråttom....

Link to comment
Share on other sites

Är det verkligen av betydelse om den har suttit framför eller bakom framhjulen?  :blink:

Jo, annars svänger det åt fel håll...

Doh! :D

Ska det svänga åt rätt håll också? Äh petitesser, man vänjer sig nog...

Link to comment
Share on other sites

Är det verkligen av betydelse om den har suttit framför eller bakom framhjulen?  :blink:

Jo, annars svänger det åt fel håll...

Doh! :D

Ska det svänga åt rätt håll också? Äh petitesser, man vänjer sig nog...

Hehe, men det lär gå åt ett par bilar innan man lärt sig helt

Link to comment
Share on other sites

Är det verkligen av betydelse om den har suttit framför eller bakom framhjulen?  :blink:

Jo, annars svänger det åt fel håll...

Doh! :D

Ska det svänga åt rätt håll också? Äh petitesser, man vänjer sig nog...

Hehe, men det lär gå åt ett par bilar innan man lärt sig helt

flytta fram stolen och sätt ratten bakom ryggen istället så funkar det nog......

Link to comment
Share on other sites

Har frågat på Flera skrotar ang, styrväxel helt i alu från volvo 240. Verkar vara svår att få tag på!!

Är det ngn, som kan tala om vilken modell den sitter på!

och vart köper jag utväxling i för att få "kort växel" och mer "gocartkänsla?

När det gäller Bildelsdatabasen så håller jag med ....Den funkar dåligt!! ( eller inte alls) ;-)

Link to comment
Share on other sites

Har frågat på Flera  skrotar ang, styrväxel helt i alu från volvo 240. Verkar vara svår att få tag på!!

Är det ngn, som kan tala om vilken modell den sitter på!

och vart köper jag utväxling i för att få "kort växel" och mer "gocartkänsla?

När det gäller Bildelsdatabasen så håller jag med ....Den funkar dåligt!! ( eller inte alls) ;-)

Skrothandlaren jag snackade med velade något om att de satt i 240 fram till -80 eller -82, sedan var det bara servo som gällde på alla bilar.

Jag har en annons ute på turboperformanceclub, och har redan fått ett par svar. Med lite tur löser det sig på det viset för mig.

Link to comment
Share on other sites

Du kanske kan förmedla över ditt överskott på anonnsen från turboperformanceclub :D

Jag har försökt på Blocket och bildelsdatabasen en längre tid utan resultat. Har även ringt runt till våra lokala "skrotnissar", tror att det mesta är insnöat ute på skrotgårdarana här i Värmland!

" Det som göms i snö kommer fram i tö " men orkar inte vänta!

Link to comment
Share on other sites

Volvo, Volvo, Volvo, Volvo.......

Jag använder styrväxel från en högerstyrd Mini, inte vet jag vad som är bättre men tyckte att den passade bra (behövde ändast förlänga styrledsarmarna).

Kuggstången finns med 2,7 varv och 2,2 varv. Ny kostar dom mellan 100 - 140€ här i finland.

Link to comment
Share on other sites

Du kanske kan förmedla över ditt överskott på anonnsen från  turboperformanceclub :D

Jag har försökt på Blocket och bildelsdatabasen en längre tid utan resultat. Har även ringt runt till våra lokala "skrotnissar", tror att det mesta är insnöat ute på skrotgårdarana här i Värmland!

" Det som göms i snö kommer fram i tö " men orkar inte vänta!

Har fått två svar på styrväxlarna i dag. Den ena finns bara ett par mil från mig. Förmodligen kommer jag att köpa den. Den andra finns i stockholm, och skulle kosta 200kr plus frakt. Den kan jag förmedla till dig, om det löser sig för mig med den andra. Får se om ett par dagar hur det utvecklar sig...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...