Jump to content

Bromsvätskebehållare


Bengt Norell

Recommended Posts

Ja du, skroten är inte nåt speciellt främmande, mesta grejorna kommer därifrån. Men om man inte vet nån vettig donator är det inte alltid man hittar nåt. Men har du nåt mer precist förslag än "skroten" så tar jag gärna emot det.

Bengt

Link to comment
Share on other sites

Tja, de bromsvätskebehållare jag varit i kontakt med har ju suttit fast på bromscylindern. Till en kompis cobrabygge tog vi en cylinder med behållare från en Mazda 323, klockan är rätt så liten på den bilen. Vad har du för cylinder eller du kanske söker efter det också?

Link to comment
Share on other sites

kolla på skrotarna. man brukar se dem på bilar där men minns inte vilka nu. tror på jappsarna. men gå en sväng där o kolla in lite på bilarna

Link to comment
Share on other sites

kolla på skrotarna. man brukar se dem på bilar där men minns inte vilka nu. tror på jappsarna. men gå en sväng där o kolla in lite på bilarna

Om det regnar imorrn skulle jag tro att det kommer uppifrån :blink:

Bengt

Link to comment
Share on other sites

äldre BMW har bromsvätskebehållare med slanganslutning bla Heralue använder en från en äldre 2500 tro jag..

jag plockade en från en 520 -84 3 anslutningar

HERALUE var e du..

Edited by Michael Th
Link to comment
Share on other sites

Vad har man forum till?

Någon har också sagt "det finns inga dumma frågor"

men svaren då :blink:

Håller med, det var nog en av de märkligaste vändningar i en tråd hittills...

Ska vi ändå vara off topic så kan jag kommentera din sköna avatar "ormen"....

För jäkla läcker.... Liknar väldigt mycket den Holley 800cfm DP (4150) jag har på min Pontiac. :notworthy:

Link to comment
Share on other sites

äldre BMW har bromsvätskebehållare med slanganslutning bla Heralue använder en från en äldre 2500 tro jag..

jag plockade en från en 520 -84 3 anslutningar

HERALUE var e du..

ja ja ... här är min behållare ...

post-115-1148502322.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tackar

Nu har jag fått nåt att leta efter !

Ja tråden blev väl inte så kul kanske, jag ber om ursäkt. :notworthy:

Men som ett litet men ändå försvar, inlägg som tex "leta på skroten" ger inte speciellt mycket hjälp, det är väl det enda vi håller på med. Tips som ovan med bild och allt är guld värda!

Allt Gott

Bengt

Link to comment
Share on other sites

Inga hard feeling här inne eller?

Visst är svaret "leta på skroten" ett dåligt svar men det kanske är skrivet för att få ut lite mer info? Alla har inte samma bilbakgrund här inne utan man svarar nog i all välmening utifrån sina erfarenheter. Ska vi skaka hand? =)

Link to comment
Share on other sites

Det var absolut inget illa menat. vill bara säga att jag kan åka till en skrot och flanöra och få influenser och hitta mycket matnyttigt. t.ex. returbilen i malmö där man lugnt kan gå och plocka i bilarna hur man vill. mycket givande.

Link to comment
Share on other sites

Se där ännu ett användbart tips, jag kan tänka mej att SAAB grejor är lättare att hitta än BMW dito.

Det jag skrev var faktiskt inte heller illa ment, men jag kan väl förstå att det uppfattades så, men min tanke med forumet är att man här skall hitta genvägarna och slippa lägga tid på att leta. Det tar ändå upp en så stor tid av byggandet.

Hoppas nu att vi kan lägga det här bakom oss och fortsätta fokusera på att hjälpa varandra. :)

Bengt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...