Jump to content

Fakta om färdiga byggen??


Ola-Lkpg

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Angående maxhastighet på min så. med den låga rutan jag har så släpper jag av mellan 220 och 230 (GPS-fart) då jag tycker det går lite väl fort då, men med den höga rutan så toppar den kring 200.

min gör 200 m på 9.0X med slutfart på drygt 130, väger 700kg med förare (110+)

Link to comment
Share on other sites

jo, över 180 så börjar min bete sig lite oroligt så fortare än 200 är inte så roligt... dock har jag ingen ruta alls som hjälper till att trycka ner bilen..

ja har oxså en låg 9a på 201 meter me ca: 130 i slutfart....

Link to comment
Share on other sites

Förra sommaren blev det en del race med 7an och vad jag kommit fram till är att det skiljer en hel del på underlag och temperatur, den bästa tid jag fick förra sommaren var 140,30kmh och 8,197sek på 201 meter.

Då med 225/45 17 däck, inte optimalt för raktframkörning.

De nattliga event som jag varit på har jag klarat mig bäst där sträckan varit ca 300meter, 201 meter är för kort och 402m är för långt. Anledningen i mitt fall är att det finns för lite fäste vilket gör att jag alltid ligger efter i starten och ibland är 201 meter för kort sträcka för att hinna hämta igen på, 402 är för långt då börjar man tappa sitt försprång mot mer arodynamiska och motorstarkare bilar samt att slutfarten överstiger 200kmh.

Så skall du jaga 0-100 tider tror jag du skall koncentrera dig på andra alternativ, vill du däremot vara kung av krok elli krok vägarna då är en 7 perfekt. :racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...