Jump to content

Tjolöholms Classic Motor


Jonte

Recommended Posts

Hej!Självklart är det så att vi skall ha en representation där.Saknade det när jag var där i våras.

Det är ett jättebra ställe att visa upp vår klubb på.

Bra väder är ju ett plus förstås.

Vi är ju några bilar i närområdet med olika motorer och av olika uppbyggnad.

Borde kunna in det mesta.

Därmed inte sagt att bara bilar från västra Sverige skall vara med.

Nu hoppas jag att ingen tolkar detta fel...

mvh Pixbo :)

Link to comment
Share on other sites

Hej!Självklart är det så att vi skall ha en representation där.Saknade det när jag var där i våras.

Det är ett jättebra ställe att visa upp vår klubb på.

Bra väder är ju ett plus förstås.

Vi är ju några bilar i närområdet med olika motorer och av olika uppbyggnad.

Borde kunna in det mesta.

Därmed inte sagt att bara bilar från västra Sverige skall vara med.

Nu hoppas jag att ingen tolkar detta fel...

mvh Pixbo

Hmm. Det är ju några mil från mälardalen..... Kanske går att åka lite konvoj. Vad säger du Jonte?? Tommy? Lotorp?

Link to comment
Share on other sites

Innan vi fortsätter att planera så vore det bra om någon från ledningen kollade om vi är välkomna då våra bilar är ynger än 20 år. Cobra gänget står med så de är nog inte så knusliga men det är nog bra och kolla.

Jag åker gärna dit och kan gärna ta på mig att samordna det hela om det behövs.

Lev väl

Michael W

Link to comment
Share on other sites

Innan vi fortsätter att planera så vore det bra om någon från ledningen kollade om vi är välkomna då våra bilar är ynger än 20 år. Cobra gänget står med så de är nog inte så knusliga men det är nog bra och kolla.

Jag åker gärna dit och kan gärna ta på mig att samordna det hela om det behövs.

Lev väl

Michael W

Det borde egentligen inte vara något problem (tycker jag) eftersom andra klubbar har yngre bilar

Men jag hör efter med ledningen ;)

Vi kollar med ansvariga för Tjolöholm om vi är välkomna som klubb eller om det ska vara inviduellt

Link to comment
Share on other sites

Ett svar från ansvarig för Tjolöholm Classic Motor:

Hej Jonas

Det är klart att Er klubb är välkomna att deltaga den 21 maj på rubr.

osv

Ska bara ta det den formella vägen :)

Link to comment
Share on other sites

Locost Swedenskylten som vi hade på Elmia finns ju i området G-borg. Det kanske kan vara idé att ställa upp. Lite svår att ta med sig i en sjua i.o.f.s. :prop: Men det kanske finns andra möjligheter.

Eddy.

Link to comment
Share on other sites

Yipeee!Jag är också med. Jag kan hämta skylten hos Acke.Ännu bättre,han kan komma hit och lämna den,samtidigt som han sparkar på mina däck och dricker kaffe.Jag har nog ett skötbord också.

mvh Pixbo :P

Link to comment
Share on other sites

Jepps, skyltarna har jag här.. :)

å ja kommer nog åka ner själv så då kan ja ta med dom ner isf.. fast garagebesök å däcksparkning sitter ju inte helt fel.. :P

Link to comment
Share on other sites

Locost Swedenskylten som vi hade på Elmia finns ju i området G-borg. Det kanske kan vara idé att ställa upp. Lite svår att ta med sig i en sjua i.o.f.s. :prop: Men det kanske finns andra möjligheter.

Eddy.

Kul, jag har saknat 7:or på Tjolöholm under åren, men äntligen ser det ut som vi kommer med. Det blir agranterat stort intresse bland besökarna. Behöver ni min hjälp så ställer jag upp, bor ju 3 mil därifrån, vid nordöstra ändan på sjön Lygnern ( se kartan )

Jarl

Link to comment
Share on other sites

Kul, jag har saknat 7:or på Tjolöholm under åren, men äntligen ser det ut som vi kommer med. Det blir agranterat stort intresse bland besökarna. Behöver ni min hjälp så ställer jag upp, bor ju 3 mil därifrån, vid nordöstra ändan på sjön Lygnern ( se kartan )

Jarl

Kolla med Michael W. om det är nå´t som du kan hjälpa till med :)

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Ja vet att det är tidigt men tiden går av erfarenhet fort när det börjar våras. Man kanske tar en liten biltur då och då :racesmile:

För det första ni som vet med er att ni tänker dyka upp på Tjolöholm med eller utan locost kan ni vara vänliga och skriva en rad till mig så jag vet. Vidare så vore det kanske trevligt att anlända i karavan och viken väg skall vi i så fall ta? Skall vi anordna något när vi kommer fram? ( skylt + infomaterial är självskrivet)

Hör av er med synpunkter och idéer

Till Michael Wänström

wanstrom@glocalnet.net

vi ses

Link to comment
Share on other sites

Hej jag fick följande info från Tjolöholm

vi ses

Michael W

Välkomna till Tjolöholm Classic Motor den 21 maj 2006

I år fyller Tjolöholm Classic Motor 13 år. Under den tiden har Tjolöholm etablerat sig som ett av landets mest högklassiga och välbesökta veteranfordonsevenemang. Årets upplaga kommer med all säkerhet att fortsätta den trenden och om vädergudarna står oss bi blir 2006 det bästa året hittills. Förutsättningarna är, mycket tack vare den nya vägen, bättre än någonsin. Samarbetet med tidningen Classic Motor Magasin har pågått i fyra år och är också en förklaring till framgången.

Trots den nya vägen har vi beslutat att alla utställare rullar in till sina uppställningsplatser via den gamla klassiska vackra vägen som går förbi grindstugan och slingrar sig genom lövskogsparken. Vi gör vad vi kan för att skapa goda förutsättningar för utställare, marknadsfolk och publik. Som vanligt bjuder vi på flera aktiviteter för våra yngsta besökare eftersom vi vill att Tjolöholm Classic Motor ska tilltala hela familjen.

Till årets evenemang har vi lyckats locka en konstflygare som bjuder på en halsbrytande luftakrobatisk flyguppvisning av internationellt snitt. Nytt för i år är ett salutorg för entusiast fordon äldre än 20 år. Vi jobbar också intensivt på att kunna bjuda publiken på en maffig ljudupplevelse.

Vi hälsar alla entusiastfordonsklubbar och enskilda utställare välkomna till en späckad och innehållsrik dag på Tjolöholm den 21 maj 2006. Vi räknar med fler än 1 100 utställare, mycket publik och strålande väder.

Sista anmälningsdag är 28 april. Använd hemsidan www.tjoloholm-classicmotor.se eller till Christer på telefon 0705-17 18 17

Med vänliga hälsningar

Christer Olsson

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ni som skall med till tjolöholm var snälla och anmäll er var och en på Tjolöholms hemsida och var noggranna att skriv i att ni hör till Locost motor klubb. http://www.tjoloholm-classicmotor.se/

Skriv sedan här eller ett brev till mig så vi själva vet hur många vi blir.

Tänk på att sista anmällning är den 28 aprill :racesmile:

Vi ses

Michael Wänström

wanstrom@glocalnet.net

Link to comment
Share on other sites

Guest Magnus Forsman

Hittar inte Locost Sweden MK på arrangörens hemsida över inbjudna klubbar.

Däremot är "Lotus Seven Club Sweden" uppsatta, tror inte att de existerar !

Kontaminasammanblandning ?!?!?!?

Pegasus

Link to comment
Share on other sites

Hittar inte Locost Sweden MK på arrangörens hemsida över inbjudna klubbar.

Däremot är "Lotus Seven Club Sweden" uppsatta, tror inte att de existerar !

Kontaminasammanblandning ?!?!?!?

Pegasus

Lotus Seven Club Sweden stod uppsatta där innan vi anmälde oss som klubb dit.

Jag pratade med Christer i tfn och sa att vi var intresserad av att ställa ut även våra bilar. Så deras hemsida har nog inte uppdaterats efter det.

Link to comment
Share on other sites

Precis rätt Jonte :racesmile:

Jag har oxå pratat med arangören och vi kom överens om att vi anmäller oss var och en och skriver in locost Sweden i anmällan.

Lev väl

Michael W

Link to comment
Share on other sites

jag har inte banderollen, men däremot skyltarna.. jag förmodar att det bara är den stora som är aktuell då de andra inehåller sponsorer som vi inte har längre...

jag har inte missat ditt mail Michael, jag har bara glömt att mäta skylten...

har köpt lägenhet, samt varit på minisemester på Mantorp med Hondaklubben så det har varit lite väl mycket de senaste... :(

Link to comment
Share on other sites

Det är ok du skiter i mina brev helt enkelt :515: Skämt åsidå så är jag mindre intreserad av skylten sedan vi införskafat en banderoll då skylten nog blir en smula besvärlig att transportera i en 7a

Lev väl

Michael W

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hoppas att det blir lite 7:or, för jag tänker komma och granska eftersom min egen inte har nått färdigstatus. Med hopp om fint väder...

Link to comment
Share on other sites

Hoppas att det blir lite 7:or, för jag tänker komma och granska eftersom min egen inte har nått färdigstatus. Med hopp om fint väder...

Oj- ytterligare en 7:a på gång i Mark. Vi är ju två styck från Sätila på plats med 7:or på Tjolöholm. :)

Link to comment
Share on other sites

Hej!Jag sitter inne,sjukskriven för histaminöverkänslig hud.Innebär att jag har ont i hela huden samtidigt,så länge det jävla björkpollenet finns i luften.Har fått cortisontabletter idag,men är fortfarande kass.

Nu skall det tydligen bli regn,tack och lov.Om jag är bättre och det inte regnar,kommer jag på söndag.

Just nu kan jag inte gå ut.

mvh pixbo :(

Link to comment
Share on other sites

Mycket Tråkigt att höra att du inte mår bra :(

Hoppas att det regnar och rensar luften ordentligt!

Dock hoppas jag inte på väta ihelgen!

Hej!Jag sitter inne,sjukskriven för histaminöverkänslig hud.Innebär att jag har ont i hela huden samtidigt,så länge det jävla björkpollenet finns i luften.Har fått cortisontabletter idag,men är fortfarande kass.

Nu skall det tydligen bli regn,tack och lov.Om jag är bättre och det inte regnar,kommer jag på söndag.

Just nu kan jag inte gå ut.

mvh pixbo :(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...