Jump to content

Användarnamn ?


Per Wackt

Recommended Posts

En liten tanke så här när vi startar på nytt med ett nytt forum... jag tycker det är trevligt när folk använder sitt riktiga namn som användar namn eller lägger till sitt namn som signatur. Dels så är det lätt att känna igen folk när man träffas i verkligheten och dels så förebygger man att forumet spårar ur, inte för att vi haft några problem med det tidigare, men.. men...

Ett mycket bra exempel där detta funkar mycket bra är rejsa.nu

Vad säger ni ?

Link to comment
Share on other sites

Håller till fullo med.

Och för att kunna presentera sin geo tilhörighetet mm skulle ett forum/ämne kunna finnas där man lägger upp sitt eget bygge som en enkel editerbar tråd med status.

Eventuella problem runt detta bygge kunde kanske diskuteras där ( om det är knutet till något speciellt) .

Jag har själv svårt att hålla reda på vad alla bygger och alla har ju ingen hemsida tro detta skulle hjälpa.

Link to comment
Share on other sites

Om det är möjligt att ändra i kolumnen till vänster skulle info kunna hämtas från profilen och läggas in där.

ex:

Ort: Karlstad

Landskap: Värmland

Bygge: Mest fordgrejor

Status: Samlar delar och ritar.

Profilen är ett bra ställe att presentera sig själv och sitt bygge. Dessutom lättåtkomligt, bara att klicka på användarnamnet till vänster.

Men vill någon vara anonym tycker jag att det är OK.

LUPUS/

.........skulle ett forum/ämne kunna finnas där man lägger upp sitt eget bygge som en enkel editerbar tråd med status.

Eventuella problem runt detta bygge kunde kanske diskuteras där ( om det är knutet till något speciellt).

"Byggen på gång" finns. Sedan är det en fråga om att anväda det och där har du varit en god förebild :) Sonett Seven-tråden är/var mycket bra.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Jag skulle vilja uppmärksamma detta lite igen.....

Tycker det är trevligt när ni undertecknar era inlägg med namn eller har ert riktiga namn som användarnamn...

Bara min lilla åsikt... :whistling:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Jag har tänkt på en sak. Det finns ju en risk förknippat med att skylta för mycket med sin person/adress kombinerat med bilder på diverse verkstadsutrustning/bildelar som kan vara stöldbegärliga. Det är ju trots allt ett öppet forum som vem som helst kan läsa.

Till dessa anonyma, skumma och luriga personer vill jag påpeka att mitt garage är larmat... :515:

Link to comment
Share on other sites

>>"Fredrik-i-Trollhättan-som-är-rädd-för-inbrottstjuvar"

Jag håller helt klart med - nu har jag det så ordnat att jag inte har mitt garage på samma ställe som jag bor så i mitt fall är det lite säkrare.

Link to comment
Share on other sites

samma för mig som för Friberg... sedan brukar jag ta av min reggskylt när jag kör på bankörning/blackrace eller dyligt... allt för att vara på den säkra sidan...

VV gör det allt för lätt för tjuvar att kolla upp var man bor... :angry:

"tro fan att man är paranoid när alla är ute efter en..." :P

Link to comment
Share on other sites

Jag har larm i min 7:a med ett gäng finesser som startspärr, fjärrstart och givetvis fjärrstopp ifall någon vill kapa bilen ;)

Kjell och Company har ett bra,

Det där var redigt dyrt. När jag var i asien för 2 år sedan fick man ett liknande för drygt 1500 inkl tfn.

Kanske skulle be farsan kolla upp vad dom kostar nu.....

Link to comment
Share on other sites

Jag har larm i min 7:a med ett gäng finesser som startspärr, fjärrstart och givetvis fjärrstopp ifall någon vill kapa bilen ;)

Det där var redigt dyrt. När jag var i asien för 2 år sedan fick man ett liknande för drygt 1500 inkl tfn.

Kanske skulle be farsan kolla upp vad dom kostar nu.....

:toot: Gör gärna det!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...