Jump to content

växellåda från en hd


viggen

Recommended Posts

kopierat från tråden smg 2

viggen:

fick en tanke aldeles nyss men har inte en aning om det funkar så tänkte bolla iden med er. växellådan på en hd är ju fristående och vad jag vet fins den med in och utgående axel på vardera sida om lådan. och om jag inte mins fel så fins det både 5 och 6 växlade lådor som är sekventsiela. skulle man inte på nått sätt kunna sätta ihop en sån låda med en bil motor?

baalzamon:

Idén med låda från HD är intressant. Frågan är dock bara hur mycket dessa lådor tål? HD:s motorer låter ju ofta mer än dom går...

sant hd motorerna är ju inte kända för många hästar men dom har ju ett grymt vrid i motorerna och växellådor konstrueras väll för att palla med vridet. fast den kanske inte håller för höga varvtal?

Link to comment
Share on other sites

Vad jag vet så är primär- och sekundärdrivningen placerade på vänster sida om HD standardlådor.

Om man vill ha sekundärdrivnnigen på höger sida så tror jag att man är hänvisad till eftermarknadslådor vilket gör att prisnivån springer iväg

ganska så rejält.

Link to comment
Share on other sites

Varför krångla till det med bilmotor? Ta hela Harley-paketet och få ett grymt ljud och bra vrid på köpet!! Vilken känska att fälla ut kicken i fronten och sparka liv i maskinen... :D

Bengt

Link to comment
Share on other sites

Varför krångla till det med bilmotor? Ta hela Harley-paketet och få ett grymt ljud och bra vrid på köpet!! Vilken känska att fälla ut kicken i fronten och sparka liv i maskinen...  :D

Då är det dessutom helt klart läge att bygga en replica på en trehjulig Morgan! :thumbup:

3wheel.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...