Jump to content

Banor och flygfält.


Eddy

Recommended Posts

Eftersom jag sitter med i kommiten för mässor och arrangemang vill jag komma in med följande inlägg.

Vi har nu medlemmar över hela landet (132 st i dag) vi måste sprida på våra racedagar.

Det är ju så att var man än lägger en aktivitet så blir det en stor del medlemmar som får svårt att ta sig till banan.

Därför efterlyser jag förslag på lämpliga platser där vi skulle kunna arrangera på. Det kan vara gammla flygfält, större industriparkeringar, motorbanor o.s.v.

De bör vara belägna på så strategiskt ställe som möjligt, för att få korta resor till aktiviteterna.

Det vi behöver ha hjälp med är: Namn och läge på anläggningen, telefon Nr. på kontaktperson eller ägare så vi kan ta upp en förhandling om att få hyra in oss.

Vår ambition är att i framtiden ha sex st arrangemang/år; fördelat på Götaland, Svealand och Norrland, då med 2 arr. /distrikt.

Finns det redan nu befintliga klubbar som har sådana arr. som passar in i vår målsättning, kolla med dem om vi inte kan få bli inbjudna att delta med våra 7:or.

Vad finns det redan i dag för banträffar som vi kan delta i?

Eddy "Kassör´n"

Link to comment
Share on other sites

Johan Grape som drivit Mantorp Park i nio år har nyligen tagit över Malmby flyfält (Strängnäs). Det kommer att bli allt från dragracing till lantbruksmässor, hästtävlingar och andra events.

Link to comment
Share on other sites

Skuteryd flygfält är ett stenkast från mej....

Det är där Bilsport har sitt "En dag på strippen" samt Power magazine har sitt "Power end of summer meet"

Bilsport har sina "superstage" körningar där till alla reportage mm. mm. mm.

hela banan har nu fått precis ny asfalt och där byggs allt från utomgus-gocart-banor nya till och från farter till området och off-road banor... det är många miljoner som spenderas där nu i år och nästa år.

Förlags AB Albinson & Sjöberg arrenderar området på avtal med Emmaboda kommun vad jag vet, och det är alltså inte kommunen man ska kontakta för frågor om hyra...

Link to comment
Share on other sites

Johan Grape som drivit Mantorp Park i nio år har nyligen tagit över Malmby flyfält (Strängnäs). Det kommer att bli allt från dragracing till lantbruksmässor, hästtävlingar och andra events.

Det här var intressant :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Skuteryd flygfält är ett stenkast från mej....

Det är där Bilsport har sitt "En dag på strippen" samt  Power magazine har sitt "Power end of summer meet"

Bilsport har sina "superstage" körningar där till alla reportage mm. mm. mm.

hela banan har nu fått precis ny asfalt och där byggs allt från utomgus-gocart-banor nya till och från farter till området och off-road banor... det är många miljoner som spenderas där nu i år och nästa år.

Förlags AB Albinson & Sjöberg arrenderar området på avtal med Emmaboda kommun vad jag vet, och det är alltså inte kommunen man ska kontakta för frågor om hyra...

Jag har sökt efter ett tel.Nr till nå´n som har hand om Uråsa flygfält. Ligger inte det oxå i Emmaboda, eller är det samma fält?

Kan inte du Arowsmith ta som uppgift och kolla med "dom som har han öm at" och se om det inte kan vara nå´t för oss. :D

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Hej mitt sverge banan är det närmaste för oss som bor i norr ska dit och köra  29/7 dom har även öppet varje onsdag för alla.Det skulle vara kul med en träff där  http://www.motorpark.se/

Det kanske skulle vara idé att lägga en träff på "Mitt i sverige banan". Det var ganska dyrt på helgerna men överkommligt tidigt på säsongen och vardagar.Ni som bor där uppe i norr har bättre koll på det lokala när det gäller våren och barmark. Kanske en träff på våren...eller hösten då det oxå är billigare. Hur många är ni där uppe som kan tänka er att samlas där? Ni kan väl ta ett snack och se hur stort underlag det är. Jag tror att det behövs ett samarbete med andra klubbar om man ska få det att gå ihop. Vår träff på Tullinge gick ihop med ett nödskrik. men det ordnade sig till sist. :thumbup: (Med näppe).

Kan inte du Anton eller Diravi ta tag i det här och höra av er.

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Jag har sökt efter ett tel.Nr till nå´n som har hand om Uråsa flygfält. Ligger inte det oxå i Emmaboda, eller är det samma fält?

Kan inte du Arowsmith ta som uppgift och kolla med "dom som har han öm at" och se om det inte kan vara nå´t för oss.  :D

Eddy

Uråsa ligger inte riktigt vid Emmaboda !! men jag kan ta och kolla upp detta

Jag återkommer !!

Link to comment
Share on other sites

Jag har sökt efter ett tel.Nr till nå´n som har hand om Uråsa flygfält. Ligger inte det oxå i Emmaboda, eller är det samma fält?

Kan inte du Arowsmith ta som uppgift och kolla med "dom som har han öm at" och se om det inte kan vara nå´t för oss.  :D

Eddy

Uråsa ligger inte riktigt vid Emmaboda !! men jag kan ta och kolla upp detta

Jag återkommer !!

:thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hej mitt sverge banan är det närmaste för oss som bor i norr ska dit och köra  29/7 dom har även öppet varje onsdag för alla.Det skulle vara kul med en träff där  http://www.motorpark.se/

Det kanske skulle vara idé att lägga en träff på "Mitt i sverige banan". Det var ganska dyrt på helgerna men överkommligt tidigt på säsongen och vardagar.Ni som bor där uppe i norr har bättre koll på det lokala när det gäller våren och barmark. Kanske en träff på våren...eller hösten då det oxå är billigare. Hur många är ni där uppe som kan tänka er att samlas där? Ni kan väl ta ett snack och se hur stort underlag det är. Jag tror att det behövs ett samarbete med andra klubbar om man ska få det att gå ihop. Vår träff på Tullinge gick ihop med ett nödskrik. men det ordnade sig till sist. :thumbup: (Med näppe).

Kan inte du Anton eller Diravi ta tag i det här och höra av er.

Eddy

Jodå, det är ju bara 25 mil härifrån umeå, så det är ju nästgårds ;)

Jag skall ner och köra till veckan, kan höra efter hur läget är.

Men att säga att vi bor uppe i norr är lite felaktigt, vi bor ju mitt i sverige ;)

Edited by DIRAVI
Link to comment
Share on other sites

Hej mitt sverge banan är det närmaste för oss som bor i norr ska dit och köra  29/7 dom har även öppet varje onsdag för alla.Det skulle vara kul med en träff där  http://www.motorpark.se/

Det kanske skulle vara idé att lägga en träff på "Mitt i sverige banan". Det var ganska dyrt på helgerna men överkommligt tidigt på säsongen och vardagar.Ni som bor där uppe i norr har bättre koll på det lokala när det gäller våren och barmark. Kanske en träff på våren...eller hösten då det oxå är billigare. Hur många är ni där uppe som kan tänka er att samlas där? Ni kan väl ta ett snack och se hur stort underlag det är. Jag tror att det behövs ett samarbete med andra klubbar om man ska få det att gå ihop. Vår träff på Tullinge gick ihop med ett nödskrik. men det ordnade sig till sist. :thumbup: (Med näppe).

Kan inte du Anton eller Diravi ta tag i det här och höra av er.

Eddy

Jodå, det är ju bara 25 mil härifrån umeå, så det är ju nästgårds ;)

Jag skall ner och köra till veckan, kan höra efter hur läget är.

Men att säga att vi bor uppe i norr är lite felaktigt, vi bor ju mitt i sverige ;)

Jag hade väntat mig att få en del kluriga kommentarer, det var därför jag försökte uttrycka mig lite otydligt kanske ;) Det är så när man inte har koll på geografin och inte helt klart koll på var var och en har slagit ner sina bopålar, men 25 mil är väl ungefär vad vi också har till t.e.x. tullinge. iofs är det väl vad jag har tänkt mig att det måste bli för dom som bor längst ut i ett tänkt upptagningsområde. :D

Om du ändå skall ner så kan du väl ta som din uppgift att kolla lite om vad de har att bjuda på. Om du tror att det skulle vara nå´t för oss och om det kanske finns möjlighet att samarrangera en trackday med någon klubb eller liknande. Har du nån uppfattning om hur många som skulle kunna vara intresserad av tex DD7 ägarna, det är väl en hel del har jag förstått :D

Du kan väl göra en liten undersökning är du bussig. :whip: ;)

Eddy "Kassör´n"

Link to comment
Share on other sites

Jag har sökt efter ett tel.Nr till nå´n som har hand om Uråsa flygfält. Ligger inte det oxå i Emmaboda, eller är det samma fält?

Kan inte du Arowsmith ta som uppgift och kolla med "dom som har han öm at" och se om det inte kan vara nå´t för oss.  :D

Eddy

Uråsa ligger inte riktigt vid Emmaboda !! men jag kan ta och kolla upp detta

Jag återkommer !!

Perfekt Heralue !!

det är väl dina polare som har hand om Uråsa enligt vad du sa, om jag minns rätt... :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hej mitt sverge banan är det närmaste för oss som bor i norr ska dit och köra  29/7 dom har även öppet varje onsdag för alla.Det skulle vara kul med en träff där  http://www.motorpark.se/

Det kanske skulle vara idé att lägga en träff på "Mitt i sverige banan". Det var ganska dyrt på helgerna men överkommligt tidigt på säsongen och vardagar.Ni som bor där uppe i norr har bättre koll på det lokala när det gäller våren och barmark. Kanske en träff på våren...eller hösten då det oxå är billigare. Hur många är ni där uppe som kan tänka er att samlas där? Ni kan väl ta ett snack och se hur stort underlag det är. Jag tror att det behövs ett samarbete med andra klubbar om man ska få det att gå ihop. Vår träff på Tullinge gick ihop med ett nödskrik. men det ordnade sig till sist. :thumbup: (Med näppe).

Kan inte du Anton eller Diravi ta tag i det här och höra av er.

Eddy

Jodå, det är ju bara 25 mil härifrån umeå, så det är ju nästgårds ;)

Jag skall ner och köra till veckan, kan höra efter hur läget är.

Men att säga att vi bor uppe i norr är lite felaktigt, vi bor ju mitt i sverige ;)

Jag hade väntat mig att få en del kluriga kommentarer, det var därför jag försökte uttrycka mig lite otydligt kanske ;) Det är så när man inte har koll på geografin och inte helt klart koll på var var och en har slagit ner sina bopålar, men 25 mil är väl ungefär vad vi också har till t.e.x. tullinge. iofs är det väl vad jag har tänkt mig att det måste bli för dom som bor längst ut i ett tänkt upptagningsområde. :D

Om du ändå skall ner så kan du väl ta som din uppgift att kolla lite om vad de har att bjuda på. Om du tror att det skulle vara nå´t för oss och om det kanske finns möjlighet att samarrangera en trackday med någon klubb eller liknande. Har du nån uppfattning om hur många som skulle kunna vara intresserad av tex DD7 ägarna, det är väl en hel del har jag förstått :D

Du kan väl göra en liten undersökning är du bussig. :whip: ;)

Eddy "Kassör´n"

Jo, jag skall prata med han som ordnar körningen nästa fredag, för att se hur det är upplagt bakom kulisserna.

25 mil är nog inte ens halvvägs till utkanten av upptagningsområdena häromkring, jag kan tänka mig att en och annan från Luleå kan vara intresserad av att komma med.

Link to comment
Share on other sites

Quote: DIRAVI.

Jo, jag skall prata med han som ordnar körningen nästa fredag, för att se hur det är upplagt bakom kulisserna.

25 mil är nog inte ens halvvägs till utkanten av upptagningsområdena häromkring, jag kan tänka mig att en och annan från Luleå kan vara intresserad av att komma med. Quote:

Man kan ju tänka sig att sprida "graserna". Kan det vara så att man bör försöka få en längre norr ut så det minskar resvägen för Luleåborna. ( Jag förstår nu när jag tittar på kartan att mittbanan ligger lika långt från luleå som om vi skulle åka ner till Malmö :icon_oops: ). Vi får nog tänka oss att dela upp norrland i 2 upptagningsområden. Kan ni som är berörda fundera lite över om det finns nå´n bana som passar er bättre.

Vi får gå vidare...men det är ju fortfarande intressant med Mittbanan tycker jag. :)

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Mittsverigebanan är nog sveriges nordligaste bana, men det finns ju Åmsele flygfält(nyligen nedlagt militärflygbas, används tydligen en del till konkörningar), Pite dragway (gammalt flygfält?) och ett par banor i nordnorge(Mo i rana?) och bottniaring i findland.

Edited by DIRAVI
Link to comment
Share on other sites

Mittsverigebanan är nog sveriges nordligaste bana, men det finns ju Åmsele flygfält(nyligen nedlagt militärflygbas, används tydligen en del till konkörningar), Pite dragway (gammalt flygfält?) och ett par banor i nordnorge(Mo i rana?) och bottniaring i findland.

Det låter ju bra :thumbup: Jag satt och tänkte i samma banor, norge och finland som alternativ:D .

När det gäller konor så har vi ett antal som vi skulle kunna skicka upp till er om det blir dags för körning. Alternativet är att vi satsar på 2 set med koner, en för er i norr och en för dom nere i söder. Vi behöver ändå komplitera med ett antal. Jag tar upp det med styrelsen så får vi höra vad dom säger :whip:

Har du nåra kontakter med nå´ra som vet kostnader, inbokningsrutiner o.s.v. ?

Vi funderar vidare.

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Mittsverigebanan är nog sveriges nordligaste bana, men det finns ju Åmsele flygfält(nyligen nedlagt militärflygbas, används tydligen en del till konkörningar), Pite dragway (gammalt flygfält?) och ett par banor i nordnorge(Mo i rana?) och bottniaring i findland.

Det låter ju bra :thumbup: Jag satt och tänkte i samma banor, norge och finland som alternativ:D .

När det gäller konor så har vi ett antal som vi skulle kunna skicka upp till er om det blir dags för körning. Alternativet är att vi satsar på 2 set med koner, en för er i norr och en för dom nere i söder. Vi behöver ändå komplitera med ett antal. Jag tar upp det med styrelsen så får vi höra vad dom säger :whip:

Har du nåra kontakter med nå´ra som vet kostnader, inbokningsrutiner o.s.v. ?

Vi funderar vidare.

Eddy

Dom här verkar ha hand om Midlanda i allafall

Det är Anders som vi har haft kontakt med

http://www.maxspeed.se/

Link to comment
Share on other sites

Har varit i kontakt med Emmaboda kommun angående hyra av Skuteryd flygfält.

Samma situation kvarstår där som tidigare:

Hej

Du kan vända dig till Albinsson & Sjöberg Förlags AB, Karlskrona,

tel 0455-33 53 25.

Med vänlig hälsning

Monica Areschoug

Emmaboda kommun

Tekniska kontoret

Link to comment
Share on other sites

Med vänlig hälsning

Monica Areschoug

Emmaboda kommun

Tekniska kontoret[/b]

Hur uttalar man hennes efternamn tro?

Satt i några minuter för mig själv och provade olika uttal....jag kanske har för mycket fritid... :prop:

Tur att jag hade kontakten via mail så jag slapp fråga efter stavningen vid anteckningarna.... :D

men isåfall så hade jag ju iallafall fått höra uttalet... :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Jag har sökt efter ett tel.Nr till nå´n som har hand om Uråsa flygfält. Ligger inte det oxå i Emmaboda, eller är det samma fält?

Kan inte du Arowsmith ta som uppgift och kolla med "dom som har han öm at" och se om det inte kan vara nå´t för oss.  :D

Eddy

Uråsa ligger inte riktigt vid Emmaboda !! men jag kan ta och kolla upp detta

Jag återkommer !!

Du har PM Eddy !!!

Link to comment
Share on other sites

Jag har sökt efter ett tel.Nr till nå´n som har hand om Uråsa flygfält. Ligger inte det oxå i Emmaboda, eller är det samma fält?

Kan inte du Arowsmith ta som uppgift och kolla med "dom som har han öm at" och se om det inte kan vara nå´t för oss.  :D

Eddy

Uråsa ligger inte riktigt vid Emmaboda !! men jag kan ta och kolla upp detta

Jag återkommer !!

Du har PM Eddy !!!

Tommy kommer att höra av sig. :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hej

I Stockholm finns ett alternativ till Tullinge. Bromma Halkbana ligger på en av Bromma Flygplats gamla banor, inte så jättelång, men den duger bra till konkörning. Jag vet att bland annat Skoda 4X4 och BMWSC har haft träffar där. Banan ligger ju nästan mitt i Stockholm, så den är ju lätt åtkomlig för alla i mälardalen och jag tror nog inte att den är jättedyr att hyra eftetrsom den står outnyttjad om helgerna.

Mvh

Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Hej

I Stockholm finns ett alternativ till Tullinge. Bromma Halkbana ligger på en av Bromma Flygplats gamla banor, inte så jättelång, men den duger bra till konkörning. Jag vet att bland annat Skoda 4X4 och BMWSC har haft träffar där. Banan ligger ju nästan mitt i Stockholm, så den är ju lätt åtkomlig för alla i mälardalen och jag tror nog inte att den är jättedyr att hyra eftetrsom den står outnyttjad om helgerna.

Mvh

Fredrik

Har du möjlighet att skaffa en kontaktperson för den banan. I så fall Tel.Nr Namn ...ja du vet.

Det är ju inga större problem med banor för oss här i mellansverige. Problemet är hur vi skall kunna ordna för dom som bor norrut...det är ju sååå stooort (eller hur Diravi ;) :D ). Vi måste få möjligheter för våra medlemmar där uppe men oxå tillfällen söderut, vilket inte verkar vara lika kompliserat. Vi har ett par alternativ på gång där. Men tack för ditt tips. :thumbup:

Eddy

Link to comment
Share on other sites

QUOTE (Sword @ 2005-08-05, 14:43)

Hej

I Stockholm finns ett alternativ till Tullinge. Bromma Halkbana ligger på en av Bromma Flygplats gamla banor, inte så jättelång, men den duger bra till konkörning. Jag vet att bland annat Skoda 4X4 och BMWSC har haft träffar där. Banan ligger ju nästan mitt i Stockholm, så den är ju lätt åtkomlig för alla i mälardalen och jag tror nog inte att den är jättedyr att hyra eftetrsom den står outnyttjad om helgerna.

Mvh

Fredrik 

Har du möjlighet att skaffa en kontaktperson för den banan. I så fall Tel.Nr Namn ...ja du vet.

Det är ju inga större problem med banor för oss här i mellansverige. Problemet är hur vi skall kunna ordna för dom som bor norrut...det är ju sååå stooort (eller hur Diravi ). Vi måste få möjligheter för våra medlemmar där uppe men oxå tillfällen söderut, vilket inte verkar vara lika kompliserat. Vi har ett par alternativ på gång där. Men tack för ditt tips. 

Eddy

Jag ska fixa det på måndag! (Jobbar alldeles intill)

Mvh

Fredrik

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Och en till:

Björkvik Ring utanför nyköping (klar till våren 2006)

Slinga på 2km

8000:- helgdagar

5000:- vardagar

Lite dyr kanske men den ligger ju bra till för många

"Klar till våren 2006." Är du säker på det här?

De verkar inte ha haft så värst mycket aktiviteter 2005 vad jag vet. Hemsidan har sett likadan ut i två år....

Jag ringde de i våras för att kolla priser m.m. Då lovade de att de skulle mejla över information om priser, arrangemang etc. Har fortfarande inte fått nå´t....

Link to comment
Share on other sites

"Klar till våren 2006." Är du säker på det här?

De verkar inte ha haft så värst mycket aktiviteter 2005 vad jag vet. Hemsidan har sett likadan ut i två år....

Jag ringde de i våras för att kolla priser m.m. Då lovade de att de skulle mejla över information om priser, arrangemang etc. Har fortfarande inte fått nå´t....

Ja vi snackade ju lite om den banan i våras...jag har skickat ett brev med snigelposten ( kan inte se att dom har nå´n meil). Får se om de svarar.

Eddy

Link to comment
Share on other sites

"Klar till våren 2006." Är du säker på det här?

De verkar inte ha haft så värst mycket aktiviteter 2005 vad jag vet. Hemsidan har sett likadan ut i två år....

Jag ringde de i våras för att kolla priser m.m. Då lovade de att de skulle mejla över information om priser, arrangemang etc. Har fortfarande inte fått nå´t....

Säker o säker, den informationen fick kommer muntligen från Perra på bokningen.

Kompisen i Cobraklubben har varit där också, ska kolla med honom vad han tyckte om banan. Återkommer :)

Link to comment
Share on other sites

Jag tror det är något lurt med denna bana! :blink: eller rättare sagt... dom som påstås ha hand om banan... hoppas jag har fel!

Alla telefon nummer har upphört tydligen hummmm....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...