Tommy Posted May 17, 2005 Share Posted May 17, 2005 Hur har ni andra Mk byggare löst handbroms monteringen? # Har ni viren i bromsskölden framåt eller bakåt? # Hur monterade ni virehöljet i chassit ( genom de 2 hålen i tunnelns bakre överkant). fick ni klippa viren? # Bakre Bromsslang, vart köpte ni dom? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted May 18, 2005 Share Posted May 18, 2005 Då ska vi se här tidigt på morgonen direkt ur minnet :blink: 1. Framåt 2. Klippte en handbromsvire inköpt på Biltema. Gjorde sedan ett justerbart fäste vid handbromsen 3. Det följde väl med? Jag gjorde visserligen nya på jobbet (eller var det bara dom fram?) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas H Posted May 18, 2005 Share Posted May 18, 2005 hur skarvar men säkrast wire till wire ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonteN Posted May 18, 2005 Share Posted May 18, 2005 Då tar jag mig friheten att bygga på med lite frågor i denna tråden om mk indy.. Mk har nämligen glömt att svetsa på fästen för växellådan(pinto+typ9) på mitt chassi.(eller är det tänkt att man ska göra det själv?:wacko: ) Därför undrar jag om någon vänlig själ vill mäta storleken på dessa två plåtbitar,, godstjockleken, avstånd till det vertikala röret i ramen precis framför, samt hur mkt de sticker ut från ramen? Mvh /jhonatan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted May 18, 2005 Share Posted May 18, 2005 Är det så att dom glömt dessa 2 plåtar som vxl-lådan vilar på? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonteN Posted May 18, 2005 Share Posted May 18, 2005 Ja... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted May 18, 2005 Share Posted May 18, 2005 (edited) 1 Bakåt 2 Ja genom hålen kapade och skaravade med 2 st wirelås 3 Feltema art 66-352 Se bifogad bild Jag har dokumenterat mitt bygge mycket väl hör av er om ni undrar något mer Bygg väl Michael W Edited May 18, 2005 by Michael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted May 18, 2005 Share Posted May 18, 2005 En till Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted November 22, 2006 Author Share Posted November 22, 2006 Kan någon hjälpa :notworthy: mig med måttet mellan Torpedvägg och sprängkåpa på en MK indy ? Jag skulle gärna vilja göra kardantunneln lite smalare (ta bort radien) mot motorrummet för att få mer plats för fötterna, men är osäker på om jag då får in sprängkåpan . :prop: Se bifogad bild. mk_m_tt.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted November 22, 2006 Share Posted November 22, 2006 Typ 2-3 cm Jag får precis emällan handen. Jag har 44 i skor och om jag inte använder pjäxor så går det kanon att få platas. Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted November 22, 2006 Author Share Posted November 22, 2006 Man tackar! :notworthy: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leffe Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 Hej! Tommy jag har gjort en inbuktning i väggen för att få motorn längre bak och jag får plats men dock med racing skor.skiy´t minna kort är för stora men så ärdet. mvh leffe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted January 21, 2007 Author Share Posted January 21, 2007 Sierra / Trumma..... Är det någon som har en bild på bromsbackarnas/fjädrarnas montering eller en ritning/skiss? Har glömt hur det satt! :unsure: När ni monterar med sierratrummor, kör ni med handbromsvirén bakåt eller framåt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted January 22, 2007 Share Posted January 22, 2007 Handbromswiren sitter framåt. Eventuellt har jag en bild hemma på hur det ska sitta på bromsskölden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted January 22, 2007 Share Posted January 22, 2007 Jag satte in handbromswiren bakifrån, då fick wiren en fin böj. Tyvärr har jag inga bilder på backarnas och fjädrarnas montering. Jag förutsåg att jag skulle få problem (känner min egen virriga hjärnas svagheter då och då) så jag tog en sida i taget. Hjälper det inte med Haynes bok kan jag enkelt ta bort en bromstrumma och ta lite bilder. Här är bilder på wire och bromsrör till bakaxeln. De finns på denna länk: http://surl.se/say Hoppas det är till hjälp! :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted January 22, 2007 Share Posted January 22, 2007 Jag lyfte av en bromstrumma och tog några bilder. Här är dom: http://surl.se/sbq Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted January 23, 2007 Author Share Posted January 23, 2007 Funkar det med viren från baksidan så blir det mkt smidigare.... bara bromsbackarnas funktion inte förändras ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted January 23, 2007 Share Posted January 23, 2007 Funkar sk--tbra! :eclipsee_steering: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted January 23, 2007 Share Posted January 23, 2007 en annan bild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted January 23, 2007 Author Share Posted January 23, 2007 Ohhh... man tackar! :notworthy: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted January 26, 2007 Author Share Posted January 26, 2007 Mer Mk frågor: vad har ni för höjd på motorkuddarna? Jag blir så sur! :angry: kommer på den ena delen efter den andra som saknas i leveransen av Delux kittet från england! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted January 26, 2007 Share Posted January 26, 2007 Ni som köpt Delux kittet, fick ni med nåra bussningar till pedalerna. Ännu ett problem :angry: Eddy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted January 26, 2007 Share Posted January 26, 2007 Jajamänsan. Jag fick en uppsättning bussningar till pedalerna. Jag ska i.o.f.s. inte använda mina då jag ska fixa ett eget pedalställ. Således kommer både pedaler och bussningar bli tillgängliga... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted January 26, 2007 Author Share Posted January 26, 2007 Ni som kör med Pinto och EFI originalsprut! ... Har ni en returbränsleledning tillbaka till tanken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted January 26, 2007 Share Posted January 26, 2007 Det måste man ha, annars skenar bränsletrycket. /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
emanuelo Posted January 26, 2007 Share Posted January 26, 2007 Går det att koppla till en catchtank ist? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted January 26, 2007 Share Posted January 26, 2007 Den catchtanken fyller man nog väldigt fort... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
emanuelo Posted January 26, 2007 Share Posted January 26, 2007 Det var det jag undrade.. har ingen koll på mängden bränsle i retur. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke E Posted January 26, 2007 Share Posted January 26, 2007 Höjden på motorkuddarna är 38mm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted January 26, 2007 Author Share Posted January 26, 2007 Man tackar! :notworthy: Ett underbart Forum detta! :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted January 26, 2007 Share Posted January 26, 2007 Klart man måste ha en returledning. Hur skulle det fungera annars? Motorn drar ju inte en konstant mängd bränsle. Catchtanken har man väl på andra sidan pumpen.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.