Jump to content

Fasen också!


Micael

Recommended Posts

Jag har ett Lolocost (Robin Hood) grenrör till min Pinto. Väldigt snyggt i rostfritt :)

Men igår stötte jag på riktigt med patrull. Mitt nya fina grenrör tar i startmotorn!!!!. :(

I England har man tydligen startmotorn på vänster sida och kopplingsarmen på höger vilket gör att den inte tar i.

Som jag ser det finns det fem lösningar på problemet

1. Hitta nån som kan bygga om grenröret så att det passar

2. Skaffa en sprängkåpa från england. Då måste jag ha en lång kopplingsvajer alt köra med slavcylinder. Jag har monterat motorn 15 mm åt vänster för att få plats med just startmotorn och då kommer jag behöva flytta den 15mm åt andra hållet.

3. Hitta en mindre startmotor

4. sälja grenröret

5. köra huvudet i sanden och låssas som det regnar och ta det senare.

Är det nån som har nåt förslag?

Link to comment
Share on other sites

Timos Motor i Haninge kan fixa till mitt grenrör. Dock bör jag traila dit bilen. En nätt resa på 7 mil rakt igenom Stockholm.

Priset vet jag inte, men det borde inte ta så lång tid.

Link to comment
Share on other sites

Jag har ett Lolocost (Robin Hood) grenrör till min Pinto. Väldigt snyggt i rostfritt :)

Men igår stötte jag på riktigt med patrull. Mitt nya fina grenrör tar i startmotorn!!!!.  :(

I England har man tydligen startmotorn på vänster sida och kopplingsarmen på höger vilket gör att den inte tar i.

Som jag ser det finns det fem lösningar på problemet

1. Hitta nån som kan bygga om grenröret så att det passar

2. Skaffa en sprängkåpa från england. Då måste jag ha en lång kopplingsvajer alt köra med slavcylinder. Jag har monterat motorn 15 mm åt vänster för att få plats med just startmotorn och då kommer jag behöva flytta den 15mm åt andra hållet.

3. Hitta en mindre startmotor

4. sälja grenröret

5. köra huvudet i sanden och låssas som det regnar och ta det senare.

Är det nån som har nåt förslag?

Kan du inte försöka på något gymnasium verstadsskola!!!! calle

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...