Jump to content

Locost Sweden på Elmiamässan 2005


Tommy

Recommended Posts

:toot: Nu är Elmia mässan bokad för 2005 :toot:

I dag har Eddy (Locost MK Kassör) bokat en monter på Elmia mässan i Jönköping under namnet Locost Sweden. Mässgeneralen Theander tyckte att det lät lite roligare än Locost Mk, och det är ok :D . Vi kan använda nuvarande logotyp o.s.v.

Vi skall stå i Performance-Hallen B. Platsen (med vägg) rymmer 4 fordon Ca 40 Kvm, och han uttryckte ett önskemål på att vi skall ha ett rullande chassi (öppet halvfärdigt bygge) och slutresultatet av byggandet...3 färdiga bilar. Han vill helst att det inte är 3 st identiska bilar, utan individuella.

Detta för att visa att det är komponenter från i princip skrotade bilar (donatorer) som ingår i våra härliga byggen

Senast den sista Jan 05 vill han ha in 6 st bilder av kompletta bilar för att välja ut de 3 som han anser passar bäst in i bilden. Det gäller att vi kan hitta på ett vettigt sätt att välja fram dessa bilar, på ett sätt som bäst beskriver vår klubbs intresse och inriktning. Vi har en dryg månad på oss att presentera bildmaterialet för mässan.

Kom med förslag på bilar, metoder att välja ut lämpliga o.s.v.

Link to comment
Share on other sites

Jag föreslår att vi tar en Dala och en vanlig, typ Locost. Det skiljer ju sig ganska mycket mellan Dala och boklocosten, framförallt i storlek. Det är ju bra att visa att locost är mer ett sätt att tänka än att det är en modell av bil.

Min bil finns till förfogande för en mässa.

Det är en boklocost-ram med Zetec och typ-9 låda.

Jag har ju byggt mycket själv så det kanske är lite för mycket vedbod-stuk på den. :blink:

Bilder finns på min hemsida.

Link to comment
Share on other sites

Jag kan tänkas vara intresserad med min Indy.

Men jag måste kolla upp allt det där med det praktiska runt Elmia först.

Som t.ex transport, boende å sambon :whistling:

Link to comment
Share on other sites

Jag har ju byggt mycket själv så det kanske är lite för mycket vedbod-stuk på den.  :blink:

Men det skall ju också representeras, eller hur? I den kategorin kan jag också föreslå bilen med Toyota Starlet-motor som var med på garageträffen hos Per Wackt i år. Den borde väl vara klar nu. Ett riktigt Kajsa Varg-bygge det. :)

Edit: Kanske den som inte ska vara klar kan vara en med MC-motor och kanske individuell bakvagn? Det ser nog mer intressant ut om den står oklädd utan plåtar osv. Typ i läge för byggbesiktningen. På väggen bakom kan man ju hänga upp en tom ram!? :)

Edited by gka
Link to comment
Share on other sites

Jag har ju byggt mycket själv så det kanske är lite för mycket vedbod-stuk på den.  :blink:

Men det skall ju också representeras, eller hur? I den kategorin kan jag också föreslå bilen med Toyota Starlet-motor som var med på garageträffen hos Per Wackt i år. Den borde väl vara klar nu. Ett riktigt Kajsa Varg-bygge det. :)

Edit: Kanske den som inte ska vara klar kan vara en med MC-motor och kanske individuell bakvagn? Det ser nog mer intressant ut om den står oklädd utan plåtar osv. Typ i läge för byggbesiktningen. På väggen bakom kan man ju hänga upp en tom ram!? :)

Helt rätt, skall man ha vebod-kajsavargstuk så är den given. Dessutom är det inte så långt att transportera den

:D :D

Link to comment
Share on other sites

Jag har ju byggt mycket själv så det kanske är lite för mycket vedbod-stuk på den.  :blink:

Men det skall ju också representeras, eller hur? I den kategorin kan jag också föreslå bilen med Toyota Starlet-motor som var med på garageträffen hos Per Wackt i år. Den borde väl vara klar nu. Ett riktigt Kajsa Varg-bygge det. :)

Edit: Kanske den som inte ska vara klar kan vara en med MC-motor och kanske individuell bakvagn? Det ser nog mer intressant ut om den står oklädd utan plåtar osv. Typ i läge för byggbesiktningen. På väggen bakom kan man ju hänga upp en tom ram!? :)

Helt rätt, skall man ha vebod-kajsavargstuk så är den given. Dessutom är det inte så långt att transportera den

:D :D

Finns det bilder ? :prop:

Link to comment
Share on other sites

Jag har ju byggt mycket själv så det kanske är lite för mycket vedbod-stuk på den.  :blink:

Men det skall ju också representeras, eller hur? I den kategorin kan jag också föreslå bilen med Toyota Starlet-motor som var med på garageträffen hos Per Wackt i år. Den borde väl vara klar nu. Ett riktigt Kajsa Varg-bygge det. :)

Edit: Kanske den som inte ska vara klar kan vara en med MC-motor och kanske individuell bakvagn? Det ser nog mer intressant ut om den står oklädd utan plåtar osv. Typ i läge för byggbesiktningen. På väggen bakom kan man ju hänga upp en tom ram!? :)

Helt rätt, skall man ha vebod-kajsavargstuk så är den given. Dessutom är det inte så långt att transportera den

:D :D

Hmmm jag hade tydligen inte loggat in när jag skrev detta. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Helt rätt, skall man ha vebod-kajsavargstuk så är den given. Dessutom är det inte så långt att transportera den

:D  :D

Finns det bilder ? :prop:

Japp!

Bilder från Pers garage

Det är den med röd plast.

Svantes bygge hade varit kul att se på mässan. Blir den klar i tid? :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

ni kan få låna en Zetez 1.8 motor till mässan om jag köper den jag har tittat på..

bor ju 15min ifrån.. elmia..

men de är bar om ni är intresserade..

värstafall så kanske de sitter en typ på den oxå..

men de är bara att tjoa till om de är intressant

Link to comment
Share on other sites

Nu är skyltmaterialet klart till mässan

1 st stor LocostSweden skylt,

1 st "vi söker sponsorer".

1 st "Våra sponsorer"

1 st " Mäss Erbjudande"

Pris = FREE-BEE :D

Sedan kommer vi att ha Kepsar och t-shirt i olika färger och storlekar

med 2 st textilpressar. Vi trycker på plats och betalar bara för det vi säljer !:D

Det som fattas är nu ev:

# Dator-Fixar Acke

# Projektor Fixar "Guest"-Daffe massor av bilder & filmer -Fixar ?

# Skarvsladdar -Fixar Jonte

# Kaffebrygg / Termos / muggar etc -Fixar Tommy

# Snacks -Fixar Tommy

# Vikbara stolar -Fixar Jonte + bord -Fixar Gripenland

# Infoblad att dela ut -Fixar Tommy

# Växelkassa -Fixar Eddy

# Papperskorg -Fixar Tommy

post-24-1108465440.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nu är skyltmaterialet klart till mässan

1 st stor LocostSweden skylt,

1 st "vi söker sponsorer".

1 st "Våra sponsorer"

1 st " Mäss Erbjudande"

Pris = FREE-BEE  :D

Sedan kommer vi att ha Kepsar och t-shirt i olika färger och storlekar

med 2 st textilpressar. Vi trycker på plats och betalar bara för det vi säljer !:D

Det som fattas är nu ev:

# Dator-Fixar ?

# Projektor + massor av bilder &  filmer -Fixar ?

# Skarvsladdar -Fixar ?

# Kaffebrygg / Termos / muggar etc -Fixar Tommy

# Snacks -Fixar Tommy

# Vikbara stolar + bord -Fixar ?

# Infoblad att dela ut -Fixar Tommy

# Växelkassa -Fixar Tommy

Lysande Tommy :thumbup:

Snygg skylt

Link to comment
Share on other sites

Hade jag bott vid någon Lidl-affär så kunde jag köpt en projektor direkt. Dom har en budgetvariant för 5000:-  som jag är intresserad av.

Du har en Lidelaffär i E-tuna...tar bara 20 min. att åka dit. Du åker till Sundbyholmsrondellen, sedan in mot centrum, tar av första rödljuset vänster och vips efter 100 meter är du där ;)

Kassör´n

Link to comment
Share on other sites

[OT]

Jag har läst diskussionerna på DVDforum.nu och prisjakt och för 5´så är den helt ok. Dock inte att jämföra med dyrare projjar som PTAE700. Men eftersom det var samma maskin som den dubbelt så dyra NEC så kan den funka hemma. Är på jakt efter en projektor nu, det är dags att uppgradera hemma nämligen.

Men som sagt var så kanske den har för svag ljusstyrka för offentliga lokaler

[/OT]

Link to comment
Share on other sites

I dag fixade jag en Sponsor på kläder till de som kommer att jobba i montern!

Det blir en Marinblå Skjorta med ett stort Locost Swedentryck på ryggen inkl www adress!

På ena bröstfickan vill sponsorn ha en text typ: " Vi valde kläder från Tranemo Textil" el ngt, likn.

Samt en matchande t-shirt till skjortan ! länk till Sponsorn: http://www.tranemotextil.se/

Kostnad för oss: FREE_BEE..... NADA ! :thumbup: :wohow:

Link to comment
Share on other sites

Om någon kan ombesörja transporten av Projektorn kan ni låna min, kommer själv att besöka Elmia dock bara under en dag, måste jobba :(

Zaphod eller någon annan som bor i stockholm kan plocka upp.

Daffe

Link to comment
Share on other sites

Härligt Daffe ! :thumbup:

Då är det bara Bilder och kanske lite filmer kvar!

Hur har du det med din hårddisk Acke?

# Dator-Fixar Acke

# Projektor Fixar "Guest"-Daffe eller Henrik massor av bilder & filmer -Fixar ?

# Skarvsladdar -Fixar Jonte

# Kaffebrygg / Termos / muggar etc -Fixar Tommy

# Snacks -Fixar Tommy

# Vikbara stolar -Fixar Jonte + bord -Fixar Gripenland

# Infokort att dela ut -Fixar Tommy

# Växelkassa -Fixar Eddy

# Papperskorg -Fixar Tommy

# Kläder till montergubbar -Fixar Tommy

# Skylt och reklam material - Fixar Tommy

Link to comment
Share on other sites

Jaq har ett gäng filmer som med lätthet kan brännas ner på antingen CD eller DVD-r. Inga problem.

Vad har datorn för läsare?

Acke har väl en massa film vad jag förstått. :D

Nu känns det som bitarna börjar falla på plats :thumbup:

Har fått en massa info från mässan i dag, man borde anmäla dom för rånförsök :icon_angry:

En annan fråga..vi kanske måste kolla upp försäkringsbiten för bilar, projektor o.s.v. hur det ligger till med så´nt.

Link to comment
Share on other sites

datorn har bara vanlig CDromläsare, men det är ju inte värre än att vi kan lägga de på hårddisken....

det är en P II 300 Mhx med 192 MB RAM och 6 GB hårddisk.. iof ca 4.5 GB ledigt så de räcker till en del bilder... ( jag har 756 st nu... :( )

ang min hårddisk så kollade jag med polaren som inte kollat till den på en månad.. specialprogramet han satte på att köra hade hunnit 2% efter 48 timmar :blink: och sedan har han glömt kolla igen.. så vi får se hur det går... :)

jag kan bränna ner de 4 GB filmer jag har på vanliga 800MB skivor å skicka me eller om jag lägger mina på disk så kan ni spela era från skiva eller hur ni vill göra... :)

Link to comment
Share on other sites

Hur ligger det till me jobbfronten i montern å sånt då?? Är alla platser tagna eller kan man ställa upp för en dag??

Vi är nog öppna för all hjälp vi kan få....

Vi har inget chema än för montern, återkommer om mer info ang detta !

Link to comment
Share on other sites

Hur ligger det till me jobbfronten i montern å sånt då?? Är alla platser tagna eller kan man ställa upp för en dag??

Vi är nog öppna för all hjälp vi kan få....

Vi har inget chema än för montern, återkommer om mer info ang detta !

Det hade varit skitbra ;)

Jag står gärna där den dagen vi ska ha årsmöte i så fall... så kan jag passa på att vara med på det också... det är ju alltid kul att träffa alla och få tjöta och visa upp våra fina byggen :D

Link to comment
Share on other sites

Jag hjälper gärna till på mässan står i monter osv. Hör av er när och vad som kan behövas göras. Jag har en del literatur samt några årgångar av tidningarna är det av intresse att finnas med på mässan. Jag har en bärbar burk som kan spela dvd om det behövs.

Lev väl

Michael W

SJÖVIK

Edited by Michael
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Henrik kunde fixa en projektor till Lördagen.... Någon som kan fixa en redan på fredag el Torsdag?

Filmer / Bilder med bärbar dator..... Vem kunde fixa det, och till vilken dag?

Vad kräver en projektor för anslutning till datorn ? ...

Ni som har dessa prylar.... kan ni snacka ihop er via pm, mail el telefon ?

Sedan kan jag ta emot ett besked ! :D

Link to comment
Share on other sites

tjo.. jag har bärbar burk som sagt.. :) ja kan skicka me den med Gripenland om han nu drar upp redan på torsdag/fredag...

jag kommer ju inte innan söndag... :(

dock har ja för mig att någon skrev att han hade en bärbar med DVDspelare i vilket hade underlättat....... :wohow:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...