Joachim Posted November 23, 2004 Share Posted November 23, 2004 Hej Vi håller på och sätter ihop vår estfield och tänkte sätta dit bälten. Vilken typ av bälte använder vi ? ( höft-bälten ? ) Hur gör man infästningar mot fär bälten ? Kanske finns det någon här som kan dela med sig med bild på godkänd bältes-infästning. Jag återkommer med bilder på vårt bygge så fort jag kan Så här är specen på den Estfiled BMW M40 (318i) Volvo 240 bakaxel Broms : 140 fram fyr-kolvs ok bak 240 bromsar Tackar för hjälp /Joachim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted November 23, 2004 Share Posted November 23, 2004 Jag tycker du skall fundera lite på hur du i huvudsak skall använda bilen. Skall du ha den i första hand för gatan så bygg med trepunkts rullbälten. Skall du köra mycket på bana, bygg med fem eller sexpunktsbälte och montera midjebälte vid besiktning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted November 23, 2004 Share Posted November 23, 2004 med en riktigt bra stol kan man klara sig bra med 3-p. 4-6-p är väl lite svårt att ha för vanlig väg då man behöver kunna titta över axeln etc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted November 23, 2004 Share Posted November 23, 2004 med en riktigt bra stol kan man klara sig bra med 3-p.4-6-p är väl lite svårt att ha för vanlig väg då man behöver kunna titta över axeln etc. Nackdelen med 3-p i en sjua är att bilen är så smal, och ett 3-p skapar vissa sidkrafter. Jag ser inga problem med att vrida på huvudet även när jag sitter fast i ett 4-6-p man har mycket bättre runtomsikt än i *en vanlig bil* ändå i sjuan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joachim Posted November 23, 2004 Author Share Posted November 23, 2004 Skall du köra mycket på bana, bygg med fem eller sexpunktsbälte och montera midjebälte vid besiktning. Ja detta är tanken med det mest ban-åka, så ett midje bälte för besiktning och 4/6 p för banåka låter vettigt. Ingen som har bild på bältets arragemang. /Joachim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted November 23, 2004 Share Posted November 23, 2004 Skall du köra mycket på bana, bygg med fem eller sexpunktsbälte och montera midjebälte vid besiktning. Ja detta är tanken med det mest ban-åka, så ett midje bälte för besiktning och 4/6 p för banåka låter vettigt. Ingen som har bild på bältets arragemang. /Joachim Om du inte har väldigt bra koll på stolsdesig/säkerhet, så skippa 4p och gå på 5p eller 6p. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted November 23, 2004 Share Posted November 23, 2004 (edited) Hittade bara en bild på min lösning.. Ringade in fästena. Det övre är där rullen sitter fast båda rullarna sitter bredvid varandra (se inflikad bild). Det nedre vid kardantunneln är samma fästplatta som nedre fästet till diffen inte samma bult. Det yttre är lite svårt att se men det är en 5mm platta som fyller utrymmet mellan de rören som du ser. Edited November 23, 2004 by svante Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joachim Posted November 23, 2004 Author Share Posted November 23, 2004 Hittade bara en bild på min lösning.. Tack för bild får en hyfsad bild över hur man kan göra /Joachim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted November 23, 2004 Share Posted November 23, 2004 jag har en massa byggbilder du nog skulle kunna få bra idèer ifrån, men min HD med ALLA mina bilder ser ut att ha pajat... :( :( polaren har satt ett recoveryprogram på den så har ja en himla tur får jag tillbaka dom... :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted November 23, 2004 Share Posted November 23, 2004 Det är såna gånger man ågrar att man fuskat med backuppen. En polare förlorade ca två års bilder från digitalkameran, på sina barn. Han fick skicka disken till ett företag som gjorde recovery, det vart inte billigt. Nu gör han regelbundna backupper till min dator, över nät. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted November 23, 2004 Share Posted November 23, 2004 jo, ja har backupp på mail,loggar från icq, mIRC, "mina favoriter" m.m m.m... men inte på bilderna.. :( e ju en 15-20 GB så de e inget man bara gör en backupp på... fast 4-5 DVDskivir så skulle de vara löst... alltid lätt att vara efterklok.. :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted November 23, 2004 Share Posted November 23, 2004 (edited) Ja, man lär sig av sina misstag, eller ännu bättre av andras misstag;). Jag har ca 300Gig backupper på band som ligger och skräpar. Edited November 23, 2004 by DIRAVI Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted November 23, 2004 Share Posted November 23, 2004 jo, men tänk vad glad du blir den dagen du behöver dom.. ;) då kommer du att :wub: dig själv... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted November 24, 2004 Share Posted November 24, 2004 Fast den dagen lär banden jävlas, som band altid gör när man behöver dem ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joachim Posted December 1, 2004 Author Share Posted December 1, 2004 1:a besiktningen gick OK Vi fick klagomål på att deformations zonen på ratt från förarsidan inte var tillräcklig, så där få vi göra om. Här ligger lite bilder. /Joachim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.