postmanpat Posted May 26, 2020 Share Posted May 26, 2020 Har kommit fram till att placera bränslepumpen i tanken, kommer att behöva göra hål. Men hur samlar jag upp borrspån, enda "ingången" är via tankpåfyllningen. Jag vill inte samla upp allt i bränslefilter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted May 26, 2020 Share Posted May 26, 2020 Är bara att damsuga ur tanken samt tryckluft. Då kommer du få ur merparten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tpau Posted May 26, 2020 Share Posted May 26, 2020 (edited) Några vilda idéer Att fundera på; Använd stegborr som enligt min erfarenhet lägger mer av spånen på ovansidan Sätt lite klibbig tape på insidan av hålet som ska borras Sug spånen med dammsugare från ovansidan, Prova gärna med något extramunstycke runt borret typ sönderskuren petflaska Mata tanken med övertryck Provborra hål med olika metoder på en plåt i lösvikt över ett tomt papper och räkna spån som hamnar under själv borrade jag nyss upp hålen för nivågivaren enbart med stegborr, blev inte speciellt mycket spån på insidan av tanken, tänker att mitt förfilter tar det som råkade bli på insidan. /T P.S. Hålen vidgades från ca 3 mm självborrande till 6mm frigående. Edited May 26, 2020 by tpau Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted May 27, 2020 Share Posted May 27, 2020 Töm tanken, borra hål, fyll med vatten, häll ur allt och känn dig nöjd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts