svinto Posted October 2, 2004 Share Posted October 2, 2004 Ni som modifierat 240-ok för att passa 140-spindlar och ventilerade 240-skivor... Hur mycket ska man fräsa bort? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted October 2, 2004 Share Posted October 2, 2004 Ni som modifierat 240-ok för att passa 140-spindlar och ventilerade 240-skivor... Hur mycket ska man fräsa bort? Kommer inte ihåg.. Fråga Zaphod.... Han vet ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baalzamon Posted October 2, 2004 Share Posted October 2, 2004 164 fanns ju med ventilerade skivor, kanske går att därifrån? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svinto Posted October 3, 2004 Author Share Posted October 3, 2004 164 fanns ju med ventilerade skivor, kanske går att därifrån? Jo, det funkar säkert, men dom här grejjerna har jag ju liggande... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke E Posted October 3, 2004 Share Posted October 3, 2004 (edited) Kommer inte ihåg.. Fråga Zaphod.... Han vet ! Hm, jag kommer inte riktigt ihåg heller, men nån stans känns 12,45mm bekant. Mät och kolla. Edited October 4, 2004 by Zaphod Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted October 3, 2004 Share Posted October 3, 2004 Kommer inte ihåg.. Fråga Zaphod.... Han vet ! Hm, jag kommer inte riktigt ihåg heller, men nån stans känns 2,45mm bekant. Mät och kolla. Jag mätte det som är kvar efter fräsningen och det var ca: 13.35 mm Det bästa är ändå att kolla själv. Hittar jag måttet så lägger jag in det ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted October 4, 2004 Share Posted October 4, 2004 Varför vill man ha 240 oken heldre än 140 oken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svinto Posted October 4, 2004 Author Share Posted October 4, 2004 Framförallt är det för att jag inte har några 140-ok :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanB Posted October 8, 2004 Share Posted October 8, 2004 Varför vill man ha 240 oken heldre än 140 oken? Det är väll om man vill ha de ventillerade skivorna? eller skiljer det även för de solida? Själv har jag både ok som satt på min 140 framvagn när jag köpte den och även ok från en 240 GLT med ventillerade skivor. Vet bara inte vad jag ska köra med än, jag hade fått för mig att det bara var "bolt on". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted October 8, 2004 Share Posted October 8, 2004 (edited) Varför vill man ha 240 oken heldre än 140 oken? Det är väll om man vill ha de ventillerade skivorna? eller skiljer det även för de solida? Själv har jag både ok som satt på min 140 framvagn när jag köpte den och även ok från en 240 GLT med ventillerade skivor. Vet bara inte vad jag ska köra med än, jag hade fått för mig att det bara var "bolt on". Tror inte 140 fanns med ventilerade skivor... det var enda anledningen till att jag använder 240 Ok. EDIT: Ops... läste för slarvigt... såg nu att: Du inte har 140 ok....låter inlägget vara kvar. :icon_oops: Men varför inte använda 140 oken och borra tex, hål i 140 skivorna. Se bild på Arrowsmith´s sida: Edited October 8, 2004 by Tommy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik Nilsson Posted October 8, 2004 Share Posted October 8, 2004 Men varför inte använda 140 oken och borra tex, hål i 140 skivorna. Se bild på Arrowsmith´s sida: från Arrowsmiths hemsida:Jag passade även på att borra mina bromsskivor en dag när jag hade en stund över. Jag körde dom i fräsen med en delningsskiva och vevade runt för hand. Det tog en evighet att borra 4 skivor och det var inte roligt ens den första stunden vill jag lova. Har man tid så ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted October 8, 2004 Share Posted October 8, 2004 Men varför inte använda 140 oken och borra tex, hål i 140 skivorna. Se bild på Arrowsmith´s sida: från Arrowsmiths hemsida:Jag passade även på att borra mina bromsskivor en dag när jag hade en stund över. Jag körde dom i fräsen med en delningsskiva och vevade runt för hand. Det tog en evighet att borra 4 skivor och det var inte roligt ens den första stunden vill jag lova. Har man tid så ;) Det var en dryg regnig dag........... (med baksmälla) :icon_sleep: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baalzamon Posted October 16, 2004 Share Posted October 16, 2004 Volvo 140 fanns inte med ventilerade skivor, men däremot 160. Vill man ha bolt-on, så skulle jag tro att detta är det enda alternativet. För jag antar att spindlarna och naven är samma, men jag är inte säker. I och för sig är skivorna ruskigt dyra, 941kr styck på mekonomen. Ok och belägg är säkert inte heller billiga Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.