Micael Posted August 18, 2004 Share Posted August 18, 2004 Efter misären med tankbygget har jag bestämt mig för att bygga om insprutet på min Zetec. :D Orginalsprutet är alldeles för högt så jag planerar att bygga ett helt eget men samtidigt försöka använda orginal ECU:n och givare. Jag har nog löst allt, men tomgångsventilen kan bli lite strulig att få dit. Har egentligen aldrig förstått vad den gör. Men jag misstänker att den sköter tomgången :D Kan man strunta i den och öppna trotteln lite istället? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted August 18, 2004 Share Posted August 18, 2004 Hej Kan och kan ;-) Med originalsprut bör du behålla ventilen, den håller tomgången stadig och fin och hjälper till vid kallstart. Om den är svår att få dit på insuget, kan du kanske göra en adapter så att du fäster en slang före spjället och en efter, och sedan kan du montera ventilen där den får plats. Du får förstås göra en adapterplatta till ventilen för att få den "slangmonterad" men det brukar gå bra. Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted August 18, 2004 Author Share Posted August 18, 2004 Tackar för svaret, Låg faktiskt och funderade på nåt liknande i natt :D Tomgångsventilen har en ingång och två utgångar. Tror du man behöver använda båda utgångarna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted August 18, 2004 Share Posted August 18, 2004 Hej Mja, det beror på hur de är kopplade original - men jag skulle använda båda för att få rätt flöde. Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.