mhafdell Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 !: Är det ett måste att tillverka egna bärarmar eller kan man använda från tex 850? 2: Ni som tillverkat egna bärarmar vad har ni använt er av för rör till detta? 3: Använder ni samma rör till själva infästningarna till bärarmarna eller är det special? 4: Vad använder ni för bussningar samt vart hittar man dessa? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 1: Är det ett måste att tillverka egna bärarmar eller kan man använda från tex 850? I princip kan du köpa eller bygga. Det du skall ha presterat är en fungerande framvagn som klarar styrgeometri. Dvs man kan inte bara ta en färdig för längd mm måste stämma för den bilen man bygger. Det enklaste = bygg dina egna, och bygger du en bokbil eller gibbsbil så har du måtten klara. bygger du något annat får du räkna, exempel på bra räknelänkar finns i F.A.Q tråden, http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=10872&pid=121325&st=0entry121325 2: Ni som tillverkat egna bärarmar vad har ni använt er av för rör till detta? Normalt 25x3 mm personligen har jag haft grövre på en bil men 25x3 är det vanliga. Se till att få normaliserade rör. Även här finns info i F.A.Q tråden 3: Använder ni samma rör till själva infästningarna till bärarmarna eller är det special? Finns olika vägar att gå, den "lilla" varianten som är på gibbs och bokbilar finns gott om bussningar mm att köpa i tex England Rally Design är ett ställe. Personligen väljer jag en lite större varinat som jag trivs bättre med och har köpt alla delar till det från Sellholm i Köping. Här är ett val att göra, vill minnas att även detta finns i F.A.Q 4: Vad använder ni för bussningar samt vart hittar man dessa? Se svar på fråga 3. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 En bussningslänk. http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=7074 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhafdell Posted January 16, 2014 Author Share Posted January 16, 2014 Vet du något bra ställe man kan få tag i hylsor till bussningarna på internet, eller rättare sagt vad man ska söka på? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted January 17, 2014 Share Posted January 17, 2014 Sellholm.se i Köping, dvs ring till dem. Pratar du med Rikard kan du hänvisa till mina bilar då vet han vad jag har haft för bussningar samt hylsor och gängbussningar för bärarmar 25x3. Fast det kan finnas andra ställen till men jag har bara 2 mil till Sellholm så det är nära och bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted January 17, 2014 Share Posted January 17, 2014 Har också köpt där efter tips av cealm. Kanske inte billigast men definitivt bra och snabb service. Fina gummibussningar med. Gjort till bakvagnen och har framvagnen kvar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted January 18, 2014 Share Posted January 18, 2014 Eller så gör man som jag, svarvar egna med borrmaskin och morakniv. Inte snygga men billiga. Hylsorna är en bit RF rör från det loka metallskroten , övriga köpta enligt regler. /Fredrik Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts