Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Det här kanske är ett allmänt känt faktum för de flesta men kom som en nyhet för mig här om dagen. :icon_oops:

Har till och från haft kontakt med nya ägaren av min MK Indy R1 som här om dagen sände mig en liten uppdatering med denna bild efter att de sänkt tråget på motorn:

post-3698-0-55446200-1387929793_thumb.jpeg

Lyckligtvis och snudd på mirakulöst kunde de inte hitta några skador på motorn från det bortsätt från den rasade tvåan (vilket kanske är relaterat till detta?) och kompet var bra på samtliga cylindrar. :thumbsup:

Gjorde en snabb Googling efter jag fick mailet och det verkar som om viss sprickbildning är vanligt förekommande men den här tar nog priset.

Så hur som helst, nu när de flesta bilarna ändå står och samlar damm förmodar jag så kanske det kan vara en god idé att ta en extra titt i på era skvalp-plåtar.

Edited by xtimmyx
Posted

Hej

Vart hade du köpt din?

/Fredrik

Vet inte, det var inte jag som byggde bilen så är osäker på modell och härkomst på plåten.

Posted

Ja, detta är ett problem som kan dyka upp och det är nog bra att hålla lite koll på sin plåt. Jag vet att jag läste lite trådar i ämnet på locostbuilders.co.uk när jag byggde min.

Posted

Min ser inte ut som din. Din verkar vara popnitad och min var tjockare aluminium(som det ser ut av bilderna)

/Fredrik

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...