Jump to content

EU-anpassning av regler för amatörbyggda fordon???


Acke

Recommended Posts

citat från http://rejsa.nu

Det är i så fall bäst att passa på. Reglerna för hembyggen ska visst EU-anpassas snart

(vilket kommer att omöjliggöra alla former av hembyggda fordon...).

skall tydligen stått i senaste Teknikens Värld... någon som hört något om detta ?????? :icon_blink:

Link to comment
Share on other sites

Många Eu länder tillåter olika former av amatörbyggda fordon så det är knappast troligt att amatörbyggen förbjuds. Det som komma på tal är kanske gemensamma regler för amatörbyggen för hela Eu. Jag skulle bli förvånad om de skiljer speciellt mycket mot dagens.

Så går ialla fall mina tankar :)

Så vitt jag vet är Sverige det enda landet med vikt/effekt gräns? Man kan ju hoppas att den slopas i så fall :whistling:

Link to comment
Share on other sites

Hej

Inget som vi i SFRO känner till och reglerna är faktiskt redan "EU-anpassade". Som jag sagt nån gång förut, vi har lyckats få rätt bra stöd av någorlunda högt uppsatta politiker och risken att undantagen för amatörbyggen försvinner anser jag vara minimal. Snarare kan man argumentera för att alla EU-länder borde tillåta reggning av amatörbyggen. Idag är det såvitt jag vet bara England och Sverige som har någorlunda skräddarsydda regler för det...

/Gustaf

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...