Jump to content

Ang Bränsletank och returledning


Tommy

Recommended Posts

Jag har en fundering på: om, hur och när man behöver en returledning an bränsle till tanken ( dubbla Weber )

Kanske en urdum fråga, men jag är osäker! :icon_oops:

Link to comment
Share on other sites

erm rätta mig om jag har fel men det är på insprutarmotorer som har returslang.. för att sprutmunstyckerna ska bibehålla rätt bränsletryck och eftersom pumpen pumpar på för fullt så släpper en ventil överflödet tillbaks till tanken..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej.

Det där med retur verkar vara lite olika beroende på vilken typ av bränslepump man använder.

Tex, vissa elpumpar har en överströmningsventil inbyggd då kan man använda en regulator utan retur.

Tänker du använda dig av en elpump avsedd för insprutning tex nån bosch historia så skall du använda en regulator med retur(finns nog insprutningspumpar med överströming med!?).

gamla mekaniska pumpar till tex cheva finns både med retur och utan

de utan har då två anslutninga och den med tre.

hur det är med volvos mekaniska vet jag inte riktigt. :(

Link to comment
Share on other sites

Allämnt behöver en tryckreducering flöde för att fungera bra, inget flöde inget tryckfall. Finns säkert någont klurigt sätt att ta sig runt den regeln. Webrarna kan ju vara lite känsliga för högre tryck, tänker du använda någon form av tryckreglering så kolla hur den är tänkt att fungera.

Link to comment
Share on other sites

sist jag trimmade en motor och använde weber förgasare så använde jag bara en elektrisk membranpump och en filterking med tryckregulator i.

det var enkelt och funkade bra och kostade inte hela plånboken...

fk5.gif

redtop.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...