Jump to content

Svensk SportvagnsMeeting på Knutstorp


gka

Recommended Posts

Hade planerat för det, men får nog inte skyltarna förrän veckan efter........ Bullerprov först i nästa vecka pga regn......... :icon_angry:

Hörde jag någon tänka "Murphy´s law"?

Får satsa på nästa år. :(

Link to comment
Share on other sites

Eftersom det ligger "runt hornet" sa ar det nastan sjalvklart att jag skall dit ;) Iofs hanger det pa om de slapper ivag mig harifran England tills dess, men hittills ser det ljust ut...

Link to comment
Share on other sites

På lördag och söndag har dom "publikåkning" dvs du kan komma dit med din 7'a och gasa runt

banan mot att du tar passagerare med dig runt i två - tre varv per person. Du hinner många varv på

en timme.

Här är min "skörd" av bilar jag åkt med

morgan - hmmm vad som är speciellt med dom förstår jag inte speciellt om man

utrustar den med dåliga dämpare och dåliga däck

carrera - 160 på rakan väghållning hmmm...

gt3 - 200 på rakan helt ok ! överhettade däck så det blev en snurr också (det var inte hans bil) :D

lotus 7'a - mmmm!!! orginalet!.

PRC/opel - ahhh det var grejor det , Thomas mullin "den glade dansken" skulle köra final 2 timmar senare!!

han körde fullt, det släppte i bakvagnen i alla kurvor utom den efter rakan. Den kunde jag åkt med

i 200 varv till utan att tröttna :wohow:

så kom dit med din 7'a !!!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest real7
oki verkar som dom flästa ska dit på söndag. hur känner man igen er så man vet vem man kan snacka locost med?

Ehh, det räcker väl att känna igen bilarna?!?

vilken tid borde man va där?

Kolla under SSM/tidsschema på www.mgcc.nu

B

Link to comment
Share on other sites

oki verkar som dom flästa ska dit på söndag. hur känner man igen er så man vet vem man kan snacka locost med?

Ehh, det räcker väl att känna igen bilarna?!?

I så fall åker jag i en röd Miata med båge dit. Det kommer nog bara 15 likadana eller så...

Jag brukar ha följande signalement: ca 190 cm, smal, jeans, beige jacka, svart Olympuskamera hängande på magen. Kanske har jag SWR-tshirt, kanske har jag Locost-tshirt. ;)

Link to comment
Share on other sites

vi får hoppas smhi har fel angående vädret i helgen. men man har nestan vant sig nu vi har inte haft en enda regnfri dag dom senaste 2 veckorna här nere i skåne.

och ser ni en kille på sådär 24 år 192 cm lång som står och dreglar över en 7:a så är det antagligen jag :D

Link to comment
Share on other sites

Någon som tog en bild på en lila Lotus Elan med silverfärjad stripe över?????

Min digitalkamera blev våt så vågade inte slå på den med risk för kortslutning.... :mad:

Link to comment
Share on other sites

Jag tog inte så många bilder som jag skulle önskat, för det var så jobbigt att torka bort regnet från linsen hela tiden... :mellow: Men man fick iaf se och höra tillräckligt många fräna bilar att det var värt att bli lite våt och blåfrusen. Jag kommer antagligen att drömma om ljudet från en råtrimmad DKW F12 som jagar en lika råtrimmad Abarth-Fiat inatt.... :)

Jag har en bild på Elanen, men bara i depån och man ser bara bakänden på den och dess gröna kompis.... :-/

Link to comment
Share on other sites

Svante bebövde en bild för att kolla färgkombon så det funkar nog utmärkt.

B

Jaha, ja den färgen var inte så dum! Har skickat pm till honom...

Link to comment
Share on other sites

Tack!!

Kollat bilden och tagit följande beslut...

Ram: Silver/ljusgrå

Plåt: Olackad bortsett från fartrand i samma färg som Elanen.

Nos och skärmar: Samma som Elanen

Link to comment
Share on other sites

Sluta med era hemlisar nu - jag vill ju också se!!!

(Jo, jag vet att jag är en mes som inte kom till Knutstorp men efter 3 veckor med 12-16 timmarsdagar i England var inte suget så stort :icon_oops: )

Link to comment
Share on other sites

Guest Guest
Jo, jag vet att jag är en mes som inte kom till Knutstorp men efter 3 veckor med 12-16 timmarsdagar i England var inte suget så stort  )

Ja det var ju klart bättre virke i far din...

Garagebesök i morgon (onsdag) kväll?

Link to comment
Share on other sites

Guest real7
QUOTE 

Jo, jag vet att jag är en mes som inte kom till Knutstorp men efter 3 veckor med 12-16 timmarsdagar i England var inte suget så stort  ) 

Ja det var ju klart bättre virke i far din...

Garagebesök i morgon (onsdag) kväll?

Det var jag ovan. Loggade tydligen inte på ordentligt...

B

Link to comment
Share on other sites

Tyvärr funkar det varken onsdag eller torsdag...

En sjua som var på SSM (hemmabyggd silver/vinröd från Eslövstrakten) skall komma på besök någon dag framöver - jag kontaktar Svante när jag vet exakt datum ;)

Link to comment
Share on other sites

Svante bebövde en bild för att kolla färgkombon så det funkar nog utmärkt.

B

Jaha, ja den färgen var inte så dum! Har skickat pm till honom...

får vi också se bilden???

Link to comment
Share on other sites

Guest real7
En sjua som var på SSM (hemmabyggd silver/vinröd från Eslövstrakten) skall komma på besök någon dag framöver - jag kontaktar Svante när jag vet exakt datum

Fränt!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...