Jump to content

kopplingskåpa


urstad

Recommended Posts

Om du väljer den lutande kåpan så hamnar motorn i originalläge (samma som med Omega-lådan!) dvs lutande mot avgassidan. Själv tycker jag att det är snyggast när motorn står rakt upp så jag kommer att montera min motor rakt och sedan fixa lutande fästen till växellådan istället ;)

150mm eller 170mm beror på vilken typ av växellåda du väljer. V6:orna har längre ingående axel till växellådan och därför är denna kåpan längre...

Link to comment
Share on other sites

hur funkar det med oljan när man lutar motorn så ??  behöver man inte fixa till oljetråg/pickupparmen ???

Det måste man ju ändå fixa i de flesta fall eftersom oljetrågen brukar hänga ner för långt - men visst, man måste fixa nån lösning på detta också! ;)

Link to comment
Share on other sites

hur funkar det med oljan när man lutar motorn så ??  behöver man inte fixa till oljetråg/pickupparmen ???

Det behöver man oftast göra ändå eftersom man oftast behöver göra sumpen så grund det bara går, plus att sump på de flesta motorer är gjorda för tvärmontering.

Link to comment
Share on other sites

Ett grund tips kan vara att ställa motorn rakt.

Min lutar ca hälften mot orginal och så här i efterhand hade jag nog ställt den helt rakt om jag börjat om , det blir ganska trångt på turbo sidan för styrstång + bromsar ändå :(

-olje tilförselen får man nog fixa ändå , sumpen måste ju kapas i vilket fall som helst ( om man inte vill bygga locost-Jeep)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...