Jump to content

ClaesDK

Forumdeltagare
  • Posts

    8
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Göteborg
  • Interests
    MK Indy Fireblade

Profile Fields

  • Namn
    Claes
  • Ort
    Göteborg
  • Locost-status
    Har byggt locost

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. 3.14 är nästan omöjliga att hitta i England, ock säljas för upp till 500pund på ebay. Jag har 3.62 på min BEC, men byter till 3.14 nu. Var lite jobbigt att Cruise med 100kmt ock 6000 varv:-)
  2. Då blev jag också anmäld. Hoppas det går bra att den e engelsk registrerat...
  3. Får vel prata med SFRO. Dom kanske är snällere en man tror :) . Närmste SFRO prövning hittar jag vel på hemsidan. Problemet är jo mycke större i Danmark. Det går inte alls att registrera et amatörbygge. 7erna i Danmark, Dax, Westfield och likn. är alla registrerade som Lotus 7....
  4. Frågan är inte om sfro eller sva är bäst, inte heller om det går at slippa undan systemet, men jag tycker bara man skulle få registrera en bil i et annat land, om den har värat igennom en besiktningsprosess. Alle länder får ha deres egen kontroll. Men dubbelkontroll är inte fair. Speciellt inte om man måsta plocka isär bilen en gång til. :)
  5. Jag har absolut inte tänkt att gå till domstol själva. Men om myndigheterna 1 gång har tappat i domstol, bildar det prejudikat och du behöver inte gå igenom den rättsliga processen varje gång du kommer att registrera en ny bil. Dom engelska reglerna är kanske lite komplicerade, men det är ett test som tar 3-4 timmar och sedan är det färdigt (175 pund tror jag). Ingen dokumentation är nödvändigt för dom vilken metall den är gjord av, eller krocktester. Kvitto från donor vehicle, motor och andra använda delar bifogas. Inga restriktioner om hästkräfter, dom endast bedömmar om den kan hålla och om den kan bromsa.
  6. Som tidigare nämnts har jag tagit min MK med från England till Sverige. Jag har dock förstått att det är omöjligt att registrera den här, eftersom den är färdigställt, utan att behöva ta isär den igen. Men jag har i dag fått nytt hopp från en vän i Cobra klubben i Danmark. De avser att vidta rättsliga åtgärder mot dom danska myndigheterna, eftersom det finns EU-regler för bilar i små volymer som inte har ett typgodkännande, som kräver EU-länder att godkänna andra EU-länders test av den typ av fordon. Detta innebär att om en bil har genomgått en godkännandeprocess som SVA i England, och var registrerat i det landet, maasta myndigheterna i det nya landet acceptera processen och inte gora om några av testerna. Laenderna måste därför lita på varandras testar. Finns det någon i Sverige som har försökt att gå till domstol?
  7. Tack för den fina välkommen. Jag är tyvärr inte hemma den 26 / 2, men det finns förmodligen ytterligare ett tillfälle senare under året att träffas. Michael. Jag tror att vi träffades på Tjolöholm förra sommaren. Skulle gerna komma dit och visa fram min bil för dom som vill se den. Börjar bygga hus större delen av sommaren, så det finns inte mycket tid att bygga bil, men den måste jo ut och vädras ibland. Hoppas att träffa er alla under säsongen.
  8. Hej. Som framgår av min profil, är mitt namn Claes och är från Danmark. Jag flyttade nyligen till Göteborg och tog med mig min MK Indy. Jag byggde den i England och den är fortfarande registrerat i England. Jag har förstått det inte riktigt låtar sig göra att registrera den i Sverige, så den står i en väns namn och jag kör den på engelska plåtar (jag står med på försäkringen). Hoppas jag kan träffa någon här på forum som jag kan köra med i Göteborgsregionen. Jag är också intresserad av bankörning, om trackdays finns i Sverige. Jag ser fram mot att följa diskussionerna här på forumet. Min bil är en MK Indy med en 2007 CBR1000RR Motor. Ledsen om jag stavar som en 5 åring. Gör mitt bästa för att lära mig språket. Mvh Claes MK1.bmp
×
×
  • Create New...