Jump to content

Inför Stoneleigh 2006, mer info


Micael

Recommended Posts

Det börjar närma sig för Stoneleigh Kit Car show.

Mässan går av stapeln den 30 april till den 1 maj.

Jag tänkte att vi skulle börja planera lite kring detta

Resan kommer att anordnas så att varje person få boka sin flygbiljett själv. Det är enklast så, då vi bor på så olika platser.

Planen är att vi flyger över på Lördag morgon (29 April) och flyger hem den 2 Maj på eftermiddagen. Boendet bokar jag direkt med guest houset

Toligtvis kommer vi att landa på olika flygplatser så vi behöver planera hur vi skall göra med hyrbilar och så, med det brukar lösa sig när vi vet vilka som skall med.

Här är en liten uppskattning av kostnaderna

600:- flyg ToR med Ryan Air

1000:- boende (campa är gratis, tror jag)

500:- bilhyra

Sen tillkommer givetvis alla andra saker såsom inträde till mässan, mat dryck etc.

http://www.locostsweden.se/index.php?optio...emid=51&catid=4

Vilka vill åka med?

Hur många planerar att ta sin bil? (Leffe är ju redan klar :))

Vilka vill campa på området?

Vilka vill bo på B&B (guest house)

Så vilka är med på detta äventyr i Kit Car värden?

Edited by Jonte
Link to comment
Share on other sites

Tjena!

JAg har kollat med färja och det ser ut som att det inte är genomförbart,att ta bilen.Jag kan inte ta 1½veckas ledigt då.Så jag vill bo på hotell och dela hyrbil TYÄRR.(men då kommer jag någ rätt annars finnes det risk att ,man Hamnar i londons södra för orter,Som vissa vet!!!

Men Kanske ska jag lura med en polare somm bygger också,så lämna 2platser till mig Micke men Jag tror att vi tre skall dela på ett rum för vi tycker om ÖL!!

mvh leffe

Link to comment
Share on other sites

Kul då är vi fyra än så länge. Jag väntar nån vecka med att boka. Tror att jag tar samma guesthouse som förra året. Varför bryta en vinnande trend. :D

Wein:

Jag kollar om det finns singelrum. Priset som jag angav är på dubbelrum så jag misstänker att det blir lite dyrare för dig om du vill bo i ett eget. Men jag kollar upp hur det ser ut.

Leffe:

Hur skall du klara dig från Stanstead till Luton utan Gripenland??? Du kommer ju att hamna i Dover eller nåt.

:D :D

Link to comment
Share on other sites

VA GRIPENLAND SKA MED!!!!!!

Jag kan ej hitta på någon annan utväg,killen är ju en levande kartbok och MYCKET kunnig sådan!

Vi får lov att utöva övertalning alt utpressning på Karln,Han får en fet Lax mellan ögonen om han inte kommer!

eller?

Men vi har ett utgångsläge till NI Kommer och hämtar oss på flygplatsen;)

eller?

Link to comment
Share on other sites

:D

Ett alternativ är att ta bussen mellan Stanstead och Luton

Jag ska nog med till 96% säkerhet. Det är inte riktigt förankrat än hemma :D

Bernt bodde väl ett singelrum under taknocken förra gången.

Jag kollade lite flygpriser på RyanAir ifall man skulle köpa idag.

Västerås - Luton - Västerås går på 999:- inkl. skatter och sånt

Link to comment
Share on other sites

Hmm, jag är också lite sugen(men jag är tveksam om jag får ledigt på tisdagen)...vad kostar inträdet? Vilka ev. tider är det som gäller på vilka flygplatser?

Eller gick det att ta sig till mässan med allmänna kommunikationsmedel?

/borken

Link to comment
Share on other sites

I och med att du bor i Falkenberg så jag ingen koll på när det går nåt flyg därifrån. Tanken är att alla tar sig till England för egen maskin. Så möts vi upp där.

Mässan är Söndag till Måndag. Så då missar du en dag om du ska åka hem på Måndagen.

Inträdet kommer jag inte ihåg, men jag har för mig att jag inte reageradea allt för mycket på priset.

Ang kommunikationsmedel så finns det inte vad jag vet mellan Leamington Spa och Stoneleigh, men det finns ju alltid taxi. Sen vet jag inte hur det ser ut med kommunikation mellan Leamington spa och Fyget (london). Men det kan jag kolla med Dave.

Link to comment
Share on other sites

KUL!!!!! :D

Alla som vill får plats. Jag bokar upp sovplatser i början på nästa vecka. Sen tror jag Leffe får sköta bilen i och med att Luton ligger på vägen från Stanstead till leamington.

Då ser det ut så här

Jonte (96-98 % klar)

Leffe

Wein (Singelrum)

Borken

Micke

Edited by Jocke E
Link to comment
Share on other sites

Tjenas!!

Problem men ett angenämnt sådant ,vad jag får fram är att vi blir 7 pers minst o då måste vi ha 2bilar alt en görstor? så vad görvi ?jag kollar upp priser snarast och jämnför,

:Och Som ni vet som var mé förra året vill nog ingen nu levade varels sätta mig bakomratten i en rättstyrd bil och samtidigt läsa kartan!! :biglaugh2:

det bästa är att vi fixar 3 treevliga personer till och då ha 2 bilar med mig som passagerare,lite lätt påstryken :prop:

mvh leffe

Link to comment
Share on other sites

Hur får du det till sju?

Leffe

leffes polare

jonte

borken

wein

Micke

Det blir sex pers, eller

Om vi blir 6 eller fler så måste vi ha två bilar. En från Stansted och en från Luton. till stansted kommer ju Leffe, leffes polare samt borken. Nån av er borde väl kunna framföra en bil. :D

Link to comment
Share on other sites

Aha Leffe, Du menade att vi "bör" bli sju. Inte att vi redan var det.

Då missuppattade jag dig. :blink:

Lite info från Dave ang transport till och från leamington. Om någon ville hem tidigare eller så.

There's a good railway service to London from Leamington Spa (note that cheapest tickets are at off-peak times). http://www.nationalrail.co.uk/ Ideally your friend should catch the train to London Paddington station, then catch the Heathrow Express (train) from Paddington station to Heathrow Airport (assuming that's the airport your friend wants to go to). Look carefully at the train timetable in Leamington though - most trains to London from Leamington go to Marylebone station. It's not a big deal, just use London Underground from within Marylebone station to get to paddington, or walk 2 or 3km by road I guess but I never tried that.

Link to comment
Share on other sites

Tjena!

Jag har kollat med hyrbil och från ste kan man fixa en opel zafira 7sitts och priset för den är 2281kr för fyra dagar o fria mil!!!

jag fick priset via en site som heter www:ebilhyra.com, är det nån som har erfarenhet av dessa?

jag tycker att det lät som ett bra pris eller?

mvh leffe

Link to comment
Share on other sites

Någon som är intresserad att åka ut från Nyköping lördag morgon 29/4 alt 30/4 kl 06.40 med Rynair till Stansted framme 07.55 ca tre timmars körning till mässan.

Hem från Stansted måndag kväll 1/5 18.10 till Nyköping 21.15

Pegasus

Link to comment
Share on other sites

Jag har nu bokat: :D

From Stockholm Vasteras (VST) to London Luton (LTN) Reg fare

Saturday, 29 Apr 06 Flight 3603 Depart Stockholm Vasteras (VST) 10:00

Arrive London Luton (LTN) 11:15

From London Luton (LTN) to Stockholm Vasteras (VST) Reg fare

Tuesday, 02 May 06 Flight 3606 Depart London Luton (LTN) 18:40

Arrive Stockholm Vasteras (VST) 21:50

Link to comment
Share on other sites

Nä planen är att bo i Leaminton Spa. På ett litet guest house som heter Headly Villa. Vi bodde där förra året och det var toppen (för det priset). Jag har varit i kontakt med dom och dom har platser (Dom kom ihåg oss från förra året.....undrar varför).

Jag bokar så fort jag vet hur många vi blir, men dock senast under denna vecka.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jag måste tyvärr meddela att jag inte kommer att kunna följa med på detta äventyr. Känns lite dåligt då det var jag som drog igång det :(

Firman har bestämt sig för att skicka iväg mig på arbete i en annan del av världen och jag hinner inte tillbaka.

Men det finns inget ont som inte har nåt gott med sig. Jonte har lovat att ta hand om er istället.

Jag tror, eller rättare sagt vet att det är ett uppköp för er, då slipper ni en lätt överviktig stockholmare som bara gapar och skriker. :lol:

Leffe: Du och din kompis får sova själva.

Link to comment
Share on other sites

Micke !!

Har du inte hört talas om FÖRSÄKRINGSKASSAN!!!!!

Jag saknar dig redan,Micke!

Och Kan du borken fixa hyrbil från stn för jag har lite problem med KK :mad:

mvh leffe

Link to comment
Share on other sites

Vem ska då terrorisera Dutton-klubben med frågor och dessutom lysa upp mässan med grön John Deere t-shirt :P

Som nyutnämnd reseledare så tänkte jag bara kolla läget.

De som flyger Göteborg - Stanstead:

Leffe

Leffes kompis

Borken

Västerås - Luton

Jonas

Tommy

Wein (?)

AlfaRonny har du funderat på att följa med?

Borken, kolla upp vad en 7-sitsig bil kostar. Om det är billigare än 2 små separata.

Ford Fiesta 1.25L :thumbsup: kostar 1104:- för 2 dygn för oss från Luton.

Jag ska kolla om vår firma har avtal med Hertz t.ex

Link to comment
Share on other sites

Hej

Letade som fan men lyckades inte hitta nån sjusitsig från Stanstead, däremot verkar det som om två fiestor kan bli både billigare och smidigare 1051:- kostade den från stanstead. Jag kan boka och pynta den när det är säkert vilka som åker. B&B vart bokat redan eller?

H Janne

Link to comment
Share on other sites

Jag reser med samma flyg som Tommy, Västerås-Luton. Min fru har börjat övertala mig att få följa med. Det kanske finns plats i Fiestan?

Går det att ändra rumsbokningen från enkelrum till dubbel?

Jag vill inte röra till det om det blir besvärligt.

Link to comment
Share on other sites

Nedan finns bokningen på rummen. Om en till ska med får ni kontakta Martha och se om det går att ordna.

Dear Micael Aman

I have booked six beds for you. ( 2 twin and 2 single rooms).

This is for three nights. Arriving on the 29th April 2006. Departing on the 2nd May 2006.

Look forward to seeing you all again.

kind regards

Martha

Hedley Villa Guest House

31 Russell Terrace

Leamington Spa

Warwickshire

England

CV31 1EZ

Proprietor: Martha Carroll

Tel: 01926 424504

Fax: 01926 886861

--------------------------------------------------------------------------------

From: Micael Åman <Micael.Aman@>

To: "Martha Carroll" <hedley_villa@>

Subject: RE: vacancys, Hedley Villa Guest House

Date: Tue, 7 Feb 2006 13:27:40 +0100

Hi Martha,

I would like to book six (6) beds from 29 of April to 2 May. Your suggestion about the rooms suits us perfect (2 twin and 2 single).

Best regards

Micael Åman

Sweden

--------------------------------------------------------------------------------

From: Martha Carroll [mailto:hedley_villa@hotmail]

Sent: den 21 januari 2006 15:31

To: Micael Åman

Subject: RE: vacancys, Hedley Villa Guest House

Dear Micael Aman Thank you for your enquiry. I do remember you from last year. I do have availability. Would 2 twin rooms(2 single beds in one room) and 2 single rooms be alright for you. That makes the six beds that you require. Single rooms are £30.00 per night including breakfast. Twin rooms are £45.00 per night including breakfast. Please email me if you would like me to the reservation. Kind regards Martha

Hedley Villa Guest House

31 Russell Terrace

Leamington Spa

Warwickshire

England

CV31 1EZ

Proprietor: Martha Carroll

Tel: 01926 424504

Fax: 01926 886861

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Eftersom jag har extremt mycket jobb + en massa annat, har jag bestämt mej för att inte följa med.

Egentligen vill både jag och en kompis följa med men, ni kan väl se mej/oss som reserver. Ifall någon annan bangar kan ni ju alltid kolla om jag/vi har tid 070-222 86 23 :)

Link to comment
Share on other sites

Visst är din fru välkommen att följa med. Ett mycket bra sätt att få henne mer intresserad av bilarna :D

Frågan är om man ska kika på ett steg större bil än Fiesta, för vi har väl tänkt handla lite där eller hur ;)

Då får vi ändra lite i rumsbokningen till 3 dubbelrum och 1 singelrum

Link to comment
Share on other sites

Tack för det, hon blir glad!

Angående bil: med vårt bagage plus ev. köpta grejor kanske Fiestan blir trång. Vi är ju några som delar på bilhyran så merkostnaden för en större bil blir ju inte så väldigt kännbar.

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag köpt flygbiljetter.

Avresa från Västerås 29 april 10:00 flight 3603, ankomst Luton 11:15.

Hemresa från Luton 2 maj 18:40 flight 3606, ankomst Västerås 21:50.

Pris för 2 biljetter med Ryanair inklusive alla merkostnader (skatter, expeditionsavgiftermm mm) 1318:- :D !

Bra pris tycker jag!

För ett par veckor sedan tänkte jag flyga Borlänge-Malmö ToR för att titta på en gammal bil som jag var intresserad av. 6000:-!! Blev ingen resa.

Angående bilhyra har jag kollat lite på andra bolag, men det verkar som Hertz har bästa priset. Min fru och jag reser med liten packning, och vi kommer troligen inte att köpa grejor med oss hem, så det är upp till er andra att bestämma hur stor bil vi ska hyra. Jag är med på alla idéer inklusive limo :) .

Ryanair kräver godkänd foto-ID. Som jag förstår accepterar de inte svenskt körkort som leg, enbart pass. Jag har inte sett mitt pass sedan flytten från Stockholm till Ludvika i maj förra året, och har ingen aning var jag packade ner det. Så nu gäller det att leta....... :o

Ska bli jättekul att se mässan, träffa er andra, och dricka öl!

Link to comment
Share on other sites

Tror ni att det räcker med en Fiesta 1.25 för 4 st, isåfall kan vi ta det.

Med dagens kurs skulle den kosta 1017:-

a_fordfiesta_5.jpg

Ett steg upp till en Focus 1.6 skulle bli 1341:- istället

m_fordfocus_5.jpg

Har vi någon frivillig chaufför som är van vid vänstertrafik och bokar den?

Jag kan köra om vi har någon annan som är suverän kartläsare

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det tror jag e lugnt denna gång. Nu vet du ju att vi ska norr om London :D

Då har jag varit i kontakt med Martha på Hedley Villa och fått bekräftat på 7 platser. Det blev 3 dubbelrum och 1 singelrum. Om det är någon som vet med sig att han vill sova ensam så e det OK, annars får vi väl singla slant om singelrummet.

2 hyrbilar inplanerade från vardera Luton och Stanstead. Vi får kolla på kartor ifall det finns någon lämplig plats att mötas på vägen till Leamington Spa

Så får vi hoppas att vi inte gör som förra året och råkar ut för punktering efter några hundra meter från flygplatsen

DSC00624.sized.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nu börjar det närma sig och jag har fått tillfälle att tänka över resan! :blink:

Är lite nervös nu faktiskt! :P

# Hur har ni rest tidigare... med ryggsäck, bag eller väska?

# Krävs det andra krav vid något tillfälle på kläder än tex, Jeans?

förutom regnkläder el paraply Ni hade tur förra året...

England är väl inte kännt för det stabilaste klimatet...

# Skall man ha med sig linne och örngott?

# Vill ni att jag tar med en var sin blå gul klubbtröja som det står "Locostsweden" på ?

# Är det något i reklamväg som ni vill att jag tillverkar innan resan.. typ dekaler el likn, ?

# Jag åker tidigt Lördag morgon till Jonte i egen bil!

Link to comment
Share on other sites

# Hur har ni rest tidigare... med ryggsäck, bag eller väska?

Jag hade en kabinväska förra året + en ryggsäck för att ha på mässan. Kanske ska ha en lite större väska i år i.o.m jag har en önskelista från en bekant på grejer

# Krävs det andra krav vid något tillfälle på kläder än tex, Jeans?

Jeans funkar bra för dom som trivs i dom eller chinos om man vill klä upp sig. Det blir väl några pubkvällar i ledning av Leffe och vi ska u ändå käka på kvällen.

förutom regnkläder el paraply Ni hade tur förra året...

England är väl inte kännt för det stabilaste klimatet...

Visst hade vi tur med vädret förra året och vi får verkligen hoppas att det blir likadant i år.

Men jag tar med ett litet paraply för säkerhets skull

# Skall man ha med sig linne och örngott?

Nope..... behövs inte

# Jag åker tidigt Lördag morgon till Jonte i egen bil!

Du är välkommen

Nu börjar det närma sig och jag har fått tillfälle att tänka över resan! :blink:

Är lite nervös nu faktiskt! :P

Inget att vara nervös över. Kanske Borken ska vara förresten om Leffe ska läsa kartan :lol:

Men det blir förhoppningsvis väldigt trevligt och enkelt. Det är inte en ren representationsresa vi ska på.

Vi är förresten inbjudna till en klubbkväll på måndagen vid puben The Cricketers Arms med de engelska byggarna i området

Link to comment
Share on other sites

Puhhh.... Tack Jonte.. :notworthy:

Nu känns det lugnare! Vi hörs via telefon under veckan!

Jag skall försöka fixa något att dela ut till våra Locostvänner

när vi besöker puben: The Cricketers Arms.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...