Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Today
  2. Satt och ritade upp dom bakre hubbarna igår och med lite hål och finlir så kan man nog minska vikten från 2,4 till precis under 2 kg. Blir till att rita upp så mycket som möjligt under påsken så jag dra igång laserskärning och bocking m.m nästa vecka. :)
  3. Yesterday
  4. LUPUS

Rox GT i Bilsport

Mycket tummen upp där
  5. Ja det blir nog bra, det verkar lovande den har blivit startad idag i bänken och vid 7500rpm 251hk innan någon justering har gjorts, sen tappa den vattentryck med följd att det slutade med övervarv och 2st krökta ventiler så det blir ingen motor till helgen f_n.
  6. Nu är man bra sugen på att få ut bilen i värmen och höra vinet av kompressorns sköna sång. OM de bara ville vakna i Ungern och skicka tillbaka min box! /Vedde
  7. Härligt med stiliga byggen! Den motorn blir bra i en sjua. Jag har själv gått länge och funderat på att byta Volvo motorn mot en Duratec, för att kunna spara ordentligt med vikt.
  8. Nu är det inte långt kvar till träffen, så här kommer en anmälningstråd för årets Tjolöholm Classic Motor som går av stapeln söndag 19/5. http://tjoloholmclassic.se/ Om det finns någon som vill komma med ett pågående bygge eller något annat roligt relaterat till våra amatörbyggda bilar, så är ni välkomna att komma in med förslag. Alla typer av amatörbyggda som platsar inom klubbens ramar är välkomna, det skulle vara roligt att visa upp mer än bara sjuor (inte för att det är något fel på dom ) Jag har gjort en anmälan med 10 bilar, men detta går troligtvis att justera ifall vi ser att det inte räcker. Jag lägger upp mer information när vi närmar oss dagen. Anmälningslista: 1. Jari Kinnunen 2. 3.
  9. Nu är nya stagen till stolen svetsade och stolen monterat. Jag kanske behöver modda lite för att få de övre bältesinfästningarna att lira bättre i hålen på stolen men det får bli efter att jag testat så att allt funkar bra. Nu är även besiktning bokad nästa vecka så jag hoppas allt går vägen 🙂
  10. Last week
  11. Bromsvätskebehållaren från ap-racing har börjat fukta, dom följer med bromsvågen från Westfield, jag vet andra som har haft problem med dom tidigare men jag ville göra ett försök iaf. Inget jag rekomenderar. Det känns inte tillförlitlig så det är bara att beställa bättre behållare. Byter packboxarna ingående och utgående axel på vxl. Lite udda mått på utgående 49,5mm, tum förmodar jag. Bytt kontaktstycke till backljuskontakten till en original typ9 Går lite segt på motorfronten tyvärr men den sitter i bänken saknar tydligen signal från lägesgivaren på vevaxeln, borde gå att mappa under morgondagen.
  12. All hjälp mottages gladeligen! Det går säkert ordna att han får åka med några varv också.
  13. Ser snyggt ut @Göran Nilsson ser mer gediget ut än original Westfield's skärmhållare och dom höll för mig. Sen är det som med mycket på amatörbyggda fordon - man får hålla (och håller oftast) mer koll på grejerna och gör en en översyn regelbundet.
  14. Hej Diverse Duratec delar säljes, har lite mer prylar liggande så är det något du behöver så fråga . Finns i Furulund Skåne. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=114092&highlight= Annons 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=113845&highlight=
  15. Instämmer med ovanstående.
  16. Det finns en liten tricky detalj med att sätta ihop samurajlådan med G13B motorn. Nämligen de har rätt fläns så det är bara att bukla ihop men de passar inte ihop för det! Pilotbussningen/lagret i veven är för långt ut och även tappen som går in kan bottna i vevaxeln. Just denna låda hade en 5mm längre tapp än den gammla (men frigången var med marginal god. Däremot så hamnade lagret precis kant i kant där anläggningsytan tar slut. Dvs när ingående axel får en värmeutvidgning kommer pilotlagret att börja nypa och det blir skrap i lådan när man växlar. Åtgärd spänn på skruvdragaren ta vinkelslipen med en nött flapdisc, snurra axeln och bearbeta en längre anläggning. Polera sedan anlägget, vips så ska det vår funka 😇
  17. Det blev 3st fästen till slut. Det känns stabilt. Givetvis hade det varit perfekt med skärmar i kolfiber men det får bli i framtiden vid en allmän uppdatering pga kostnaden.
  18. Intatrim i England. Sjukt bra priser och tydligen rätt bra kvalitet (återstår att se) ser bra ut iaf
  19. Snyggt! Jag har nog tänkt mig Tillett men vilken leverantör är detta?
  20. gka

Rox GT i Bilsport

Jag blev tvungen att handla Bilsport idag när jag såg att en forumkändis var med. "AlfaRonny" med sin Rox GT! Lästips för er som liksom jag har missat byggtråden på rejsa. Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
  21. Det är nog så att startreläet får jord antingen via neutraswitchen, eller kopplingsswitchen och switchen för stödet i serie. Så antingen växellådan i neutral eller kopplingen intryckt och stödet uppfällt för att kunna starta. Sen sitter diodblocket där för att neutrallampan inte ska tändas när man fäller upp stödet och frikopplar 🙂 Nu har jag aldrig kört MC, men det verkar rätt logiskt.
  22. Det är ju en bit kvar tills dess men jag och grabben kan eventuellt komma och stå flaggvakt ett par timmar om han får åka med någon ett par varv. 😊
  23. sorin

500 Maxi

Tack @bexander och @Rikard Larsson . Då kopplar jag det som jag har tänkt . Tar jord från neutralswitchen . Björn här har du hela schema . // Sorin Wiring 04-05.pdf
  24. Ja, jag tolkar också schemat som att det är rätt tänkt. Neutralswitchen jordar lampan. Jag får det till att neutralswitchen också jordar någonting mer som går via kopplingsswitchen. Kopplingschemat jag ser är avskuret i högerkanten. Oavsett så skall det inte påverka.
  25. Kan vara så illa att det inte var fel i VEMS boxen utan en j...la kortslutning i sladdarna.[emoji2959][emoji33][emoji88][emoji2962] Inte till TPS:en utan grann sladden som också var 5v och slutade brevid skärmen/jorden till primär triggern. Den var inte nog isolerad så vid valt tillfälle har den börjat jorda och slagit ut båda 5v som kommer från samma källa på kretskortet. Grr. /Vedde Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
  26. Handbromsen sitter inte i oken utan trumma i skivan 👍
  27. Hur gör du med handbroms bak med de nya oken? Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
  1. Load more activity
  • Create New...