Jump to content

Frågor kring försäkring och "flerbils garage"


Recommended Posts

Finns det någon som har sin sjua i ett garage med flera bilar?

bilsport och mc har ju 8st bilar i samma garage som maxgräns.

länsförsäkringar har 4st bilar i samma garage som gräns.

min sjua kommer stå i ett garage med ca 30 bilar.... inte optimalt men vad kan jag ha för försäkring i så fall?

Link to comment
Share on other sites

Finns det någon som har sin sjua i ett garage med flera bilar?

bilsport och mc har ju 8st bilar i samma garage som maxgräns.

länsförsäkringar har 4st bilar i samma garage som gräns.

min sjua kommer stå i ett garage med ca 30 bilar.... inte optimalt men vad kan jag ha för försäkring i så fall?

Jag antar att du hyr din plats? kolla med garageägaren vad han har för försäkring, samtidigt som du kollar med ditt försäkringsbolag. Det kan säkert finnas menigsskiljatigheter OM något skulle hända. I mitt fall måste jag ha en försäkring som täcker kundbilar som står på min verkstad, då jag har ansvaret medan dom står här.

Link to comment
Share on other sites

Jag har Bilsport & MC-försäkring, och när ville parkera i ett lite för stort flerbilsgarage så gick de med på det efter att uthyraren fått skriva ett papper på vilka inbrott, skadegörelse mm de haft de senaste åren. De hade inte haft något sådant alls vad de visste, så det var inga problem för försäkringsbolaget. Med andra ord är inte maxgränsen på antal bilar helt huggen i sten...

Link to comment
Share on other sites

Jag har Bilsport & MC-försäkring, och när ville parkera i ett lite för stort flerbilsgarage så gick de med på det efter att uthyraren fått skriva ett papper på vilka inbrott, skadegörelse mm de haft de senaste åren. De hade inte haft något sådant alls vad de visste, så det var inga problem för försäkringsbolaget. Med andra ord är inte maxgränsen på antal bilar helt huggen i sten...

Tack så mycket, det va precis de jag var ute efter mer eller mindre. Då ska jag ta å ringa lite samtal i veckan :)

Å jag hoppas (och tror) att mitt garage är lika fläckfritt som ditt. Och med tanke på vilka bilar där inne så tror jag min sjua hamnar ganska långt ner på att stjäla först listan hos en ev tjuv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...