Jump to content

volvo sump


Challe

Recommended Posts

Hej alla

Skulle vilja ha lite tips på fungerande moddning av sumpen på b 230 fk.Jag har kapat tråget och kortat pickupen monterat lite plåtar runt pickupen men får inte det att bli stabilt. Bättre men inte riktigt bra tappar trycket i skarp vänster,Har sett tråg som är plana alltså där man inte har knutan kvar utan har gjort samma höjd hela vägen sen monterat plåtar med luckor,Detta ser bra ut men har inte hört om det fungerat klanderfritt.

Är det någon som vet något som fungerar riktigt bra.Eller tips på ngt annat som funkar. MVH Challe

Link to comment
Share on other sites

Har du bild?

Volvo har till 16v motorn tror jag det är men passar din i alla fall En plåt som ligger under veven som tar upp en del samt håller olja borta från veven

Jag brukar svetsa plåtar runt om sumpen i den delen som vi kan kalla "bulan" en bit upp ca ca 3-5cmfrån ovankanten. dessa vinklar jag ner så det bildar en "tratt". då när man svänger så klättrar oljan på kanten och trycks ner mot oljepickupen.

Link to comment
Share on other sites

Har du bild?

Volvo har till 16v motorn tror jag det är men passar din i alla fall En plåt som ligger under veven som tar upp en del samt håller olja borta från veven

Jag brukar svetsa plåtar runt om sumpen i den delen som vi kan kalla "bulan" en bit upp ca ca 3-5cmfrån ovankanten. dessa vinklar jag ner så det bildar en "tratt". då när man svänger så klättrar oljan på kanten och trycks ner mot oljepickupen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...