Jump to content

Termostathus på Zetec


rstking

Recommended Posts

Hur har ni gjort med termostathuset som kör med Zetec motorn? Är det en sån här som gäller?:

http://www.retro-ford.co.uk/shop/content/zetec-water-manifold-z008

Eller finns det andra (läs billigare) alternativ?

Jag har pluggat anslutningen till värmepaketet men har just lärt mig att dom andra måste vara anslutna för att få cirkulation även när termostaten är stängd

Link to comment
Share on other sites

Gör en sökning på www.locostbuilders.co.uk så finns det fina bilder på hur man kopplar in kylet till zetec.

har för mig att man pluggar en av utgångarna och kopplar på den andra på en t-koppling.

Så egentligen behöver man inte en sån som retro/receline säljer, men dom är snyggare :)

Link to comment
Share on other sites

Tack för hjälpen, det här är guld värt för en som står och kliar sig i skallen :P Men angående termostahuset igen, om jag inte fysiskt rymmer orginal termostahus, finns det nåt annat alternativ än retroford/raceline eller snickra ett själv?

Link to comment
Share on other sites

cooling-system-r2.jpg

Detta kör de flässta Tiger byggare med. Å de fungerar bra.

Ska du köra utan värmare "If you do not plan on installing a heater unit, then Tiger suggest you connect the exit from the 'side exit pipe' directly to the thermostat instead of placing the heater unit in-line. "

Edited by Krolleg
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...