Jump to content

Härlig racing !!!


heralue

Recommended Posts

Som sagt "riktig racing", såg ca 7 min 30 s in i filmen att man varvar en Wolverin (??) och tyckte senare att när den lägger ut dimridån att föraren hette Christiansson. Det kan vara den bil som jag såg krascha ganska hårt under SSM på Knutstorp för ett par år sedan. Bilen var då som jag uppfattade nyrenoverad och körde tillsammans med bla. Sports 2000 där någon annan bil snurrade och backade ut mot bankanten och där kom denna bil. Jag kommer ihåg att en bit av framfälgen satt fast i monoquoqen.

Det är riktigt kul om det var den bilen att de har fått fart på den igen.

Är man intresserad av gamla Can-Am räcers så kan jag rekommendera Pete Lyons bok "Can-Am"

//

JEK

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jag var på Goodwood Revival i år och jag kan bekräfta att det var mycket rolig racing. Men det som för min del var den stora behållningen var att få gå omkring i 40, 50 och 60 tals miljö och titta på dom racerbilar man läste och drömde om under ungdomen. Gå bland människor som var klädda som på 50-talet, det kändes som att gå omkring i en filminspelning. Är man intresserad av historisk racing så är Goodwood Revival det optimala arrangemanget. Som bonus fick man se massor av historiska flygplan, inklusive det största antalet Spitfires samlat på ett ställe sen andra världskriget. Finbilsparkeringen var minst sagt sevärd, pga. tidsbrist han vi bara med de två första raderna men där fanns bla. tre Bentley 20-tals racers(+1milj kr) två Jaguar C-type osv.

Jag var på Goodwood tillsammans med min fru, som är måttligt intresserad av gamla bilar, så jag var lite orolig hur det skulle gå, men hon blev nog mer tänd på arrangemanget än jag, så hon vill tillbaka nästa år igen…

Vill ni se bilder och bra reportage kan ni gå in på http://www.ssij.nu/

// Per Erik

Link to comment
Share on other sites

Det var lite av ett demolition derby... Bara fundera på vad bilarna är värda och se hur stenhårt(och ibland ganska ojuste...) de tävlar.

Här är lite mer sportsmannamässig racing. :thumbsup:

http://www.youtube.com/watch?v=0xwEx1wZFDM&feature=mfu_in_order&list=UL

Kenny Bräck blir intervjuad efter att ha klivit någon knepig shellby som han rattat i fullständigt hällregn... Skicklig kille det där! :notworthy:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...